סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי
  • חיפוש
חיפוש מילה בטקסטים שבמאגרים על פי הערך המילוני ועל פי צורת המילה. לאחר קבלת תוצאות הביניים לחצו על איקון הצגת המובאות בשורה המתאימה. באזור הסינון מימין אפשר לצמצם את קורפוס הטקסטים לפני החיפוש.
סגירה/פתיחה

מובאות שמורות

תוצאות החיפוש שמורות בלשונית הזאת.
לקבלת פרטים מלאים על מילה בטקסט העבירו עליה את הסמן.

תאריך עדכון אחרון: כ"ו בטבת תשפ"ה, 26 בינואר 2025

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • רהיטים וסדרי פסוקים ליו"כ

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר: יוסף בן אביתור   |  שנה: לא ידוע. תאריך פטירת המחבר: אחרי שנת 1024
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
היום יודע אל רם על כל אל, סדר פסוקים | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 9
<~> ובכן "ויהי כעלות המנחה ויגש אליהו הנביא [ויאמר]. י'י אלהי אברהם יצחק וישראל היום יודע כי אתה אלהים בישראל ואני עבדך ובדברך עשיתי את כל הדברים האלה".
<שו' 1> היום יודע אל רם על כל אל.
<שו' 2> כי [אתה] מלך נדרש לכל שואל.
<שו' 3> ו"כי אתה אלהים בישראל".
<שו' 4> היום יודע אל יוצר נגוהים.
<שו' 5> כי אתה מלך שוכן ברום גבוהים.
<שו' 6> ו"כי אתה י'י האלהים".
<שו' 7> היום יודע נועם מעבדיך.
<שו' 8> כי אתה מלך והכל כאין נגדך.
<שו' 9> ו"כי אתה אלהים בישראל ואני עבדך".
<שו' 10> היום יודע יחיד מתעלה.
<שו' 11> כי אתה מלך כל בריות מכלה.
<שו' 12> "ובדברך עשיתי את כל הדברים האלה".
<שו' 13> היום יודע יתרון המחזה.
<שו' 14> כי אתה מלך ואני החוזה.
<שו' 15> "ענני י'י ענני וידעו העם הזה".
<שו' 16> היום יודע ויבינו כמהים.
<שו' 17> כי אתה מלך גבוה על כל גבוהים.
<שו' 18> ו"כי אתה י'י האלהים".
<שו' 19> היום יודע שמאלית וימנית.
<שו' 20> כי אתה מלך פוקד הולכי קדורנית.
<שו' 21> "ואתה הסיבות את לבם אחורנית".
ותפול אש אשר אש אופנים אשה אוכלה, רהיט | המסירה: Cambridge, University Library, T-S Collection, H 5, 54
<~> ובכן "ותפל אש י'י".
<שו' 1> ותפ?ו?ל אש אשר אש אופנים אשה אוכלה.
<שו' 2> [ותאכל {באון}] באון באומץ את העלה.
<שו' 3> ותפול אש אשר נגד ניצוציה נכוים נוצצים.
<שו' 4> ותאכל בנישו(ב)[ף] בנישו(ף)[ב] את העצים.
<שו' 5> ותפל אש אש' ייהולה יראה יום יקיצו ישינים.
<שו' 6> ותאכל ביום יר[י]דתה את האבנים.
<שו' 7> ות' אש{'} אש' יום יציאתה י(י)[ו]זכר יסופר.
<שו' 8> ותא' ביו' יקי?ד?תה א' הע(')[פר].
<שו' 9> ות' אש אש' ויעד ויפליא בארץ ובשמים.
<שו' 10> ות' ב' וויעוד בניצוח א' המים.
<שו' 11> ות' א' א' שורפת סו?ר?רים סולפי סלולה.
<שו' 12> ות' ?(א')? בסבבה סביב א' {את המ' אש' בתע'} המים אש' בתעלה.
*
<שו' 13> ות' א' א' (פתוכים): [?פ?אי?ר?ה] פסולי פלד פיתכה.
<שו' 14> ות' א' המאכל ואת המשקה ליחכה.
וירא כל העם אומץ אלהי אמוניהם, רהיט | המסירה: Cambridge, University Library, T-S Collection, H 5, 54
<~> ובכן "וירא(ו) כל העם ויפלו על פניהם".
<שו' 1> (ויראו כל העם אומץ אמוני ?ו?אלהי): [וירא(ו) כל העם אומץ אלהי אמוניהם].
<שו' 2> ויפלו [2] באומר [1] באומ(ר)[ץ] באמונה על פניהם.
<שו' 3> ויר' כל העם נוראות נוצר נכוניהם.
<שו' 4> ויפ' [2] בנועם [1] בניב בניצוח על פניהם.
וירא כל העם אומץ אלהי אמוניהם, רהיט | המסירה: Oxford, Bodleian Library, d.55 (2741), 17-18
<שו' 5> וירא כל העם ישועת יודע יגוניהם.
<שו' 6> ויפלו בייחוד ביושר ביקר על פניהם.
<שו' 7> וירא כל העם יפעת יד ימיניהם.
<שו' 8> ויפלו בייהול ביחד על פניהם.
<שו' 9> וירא כל העם והם והוריהם וניניהם.
<שו' 10> ויפלו בוועד בוותק על פניהם.
<שו' 11> וירא כל העם שגב סוקר ספוניהם.
<שו' 12> ויפלו בשיח בסלד בסלסול על פניהם.
<שו' 13> וירא כל העם פלאי פדיעת פדיוניהם.
<שו' 14> ויפלו בפצח בפילול בפציון על פניהם.
ויאמרו אל אלהים יי הוא היחיד, רהיט | המסירה: Oxford, Bodleian Library, d.55 (2741), 17-18
<~> ובכן "ויאמרו י' הוא האלהים י' הוא האלהים".
<שו' 1> ויאמרו "אל אלוהים י'". הוא היחיד יוצר נגוהים.
<שו' 2> "י' הוא האלוהים".
<שו' 3> ויאמרו "אל אלהים י'". הוא הוותיק ושוכן גבוהים.
<שו' 4> "י' הוא האלהים".

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות