סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • איכה רבה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: לפני שנת 600
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
פרשה א, פסקה מד | המסירה: Munich, Bayerische Staatsbibliothek, 229
"קרא עלי מועד לשבור בחורי". מצינו שסילוקן של בחורים קש{ן}<ה04> כחרבן בית המקדש. #דכת'# "גת דרך י'י לבתולת בת יהודה". כך "קרא עלי" "לשבור בחורי".
פרשה א, פסקה מה | המסירה: Munich, Bayerische Staatsbibliothek, 229
"על אלה אני בוכיה". אספסיאנוס מילא שלש ספינות מגדולי ישראל להושיבן בקלון של רומי. עמדו ואמרו. לא דיינו שהכעסנוהו במקדשו אלא אף בחוצה לארץ. אמרו לנשים. מבקשות אתן לכך. אמרו להם. לאו. אמרו. ומה שדרכן לכך אינן רוצות. אנו ?ע?ל אחת כמה וכמה. תאמרו. אם משליכין אנו עצמנו לים אנו באים לחיי עולם הבא.
מיד האיר הב'ה את עיניהם בפסוק הזה. "אמר י'י מבשן אשיב אשיב ממצולות ים". "מבשן אשיב". מבין שני אריות אשיב. "אשיב ממצולות ים". כמשמעו.
עמדה כת (שנייה) ראשונה ואמרה. "אם שכחנו שם אל'ינו ונפרוש כפינו לאל זר". והשליכו עצמן לים. עמדה כת שנייה ואמרה. "כי עליך הורגנו כל היום". והשליכו עצמן לים. עמדה כת שלישית ואמרה. "הלא אל'ים יחקר זאת כי הוא [י]ודע תעלומות לב". והשליכו עצמן לים. ורוח הקדש צווחת ואומרת. "על אלה אני בוכיה".
אדריאנוס שחיק עצמות הושיב שלש משמרות. #חדא בחמתא וחדא בכפר-לקיטיא וחדא בבית-אל דיהוד. אתא אמ'. דערוק מן הכא יתצד מן הכא. ודערוק מן הכא יתצד מן הכא. והוה מפיק כרו?זי?ן# ומכריזין ואומרין. #אן דאית יהודאי ייתי. דמלכא בעי למיתן ליה מילא. והוון יתהון כרוזין משמיעין וצדין יהודאין. הה'ד "ויהי אפרים כיונה פותה אין לב". שאיל מחזרה. אייתין צלו שלא תינסבון#.
#אילין דבחיין דיתבוננו לא נפקו. ואילין דלא יתבוננו# נכנסו כולהון לבקעת בית:-רמון. אמ' לשר צבא שלו. עד שאני אוכל קרן דגלוסקאן זו וירך דתרנגול זה אבקש אחד מהן ולא אמצא. מיד הקיפום לגיונותיו והרגום. והיה הדם בוקע והולך עד שהגיע לק[י]פרוס נהר. ורוח הקודש צווחת ואומרת. "על אלה אני בוכיה".
#אילין דהון חבישין מינהון אכלין בשר קטיליהון. בכל יום הוה מינפיק חד מיניהו מייתי להון ואינון אכלין. יומא חד אמ'. ייזיל בר נש מינן. אי?י? משכח כלום מייתי ואנן אכלין. מן דנפק אשכחיה לאבוה דקטיל. נסביה וטמריה ויהב סימן עלוי. על ואתא ואמ' להו. לא אשכחית כלום. אמרי. ייזיל בר נש ?חו?רן. אי משכח כלום מייתי ואנן אכלין#.
#מן דנפק ההוא בר נש הלך לריחיה. חפש ואשכחיה לההוא דקטיל. אייתיה ואכלוניה. מן דאכלון אמ' ליה. מנן אייתית דין קטילא. אמ' להו#. מן זוית פלנית. #אמ' ליה. ומה סימן יהיב עלוי. אמ' ליה. סימן פלן. עני הוא בריה ואמ'. ווי ליה לההוא גברא דמן בשר(א)[יה] דאבוי אכיל#. לקיים מה שנ' "לכן אבות יאכלו בנים !בקרבך!" וגו'.
טרכיניס שחיק עצמות ילדה אשתו בליל תשעה באב והיו כל ישראל אבלים. נשתחק הולד בחנוכה. #אמרו ישראל. נדליק או לא נדליק. אמרו. נדליק. וכל מה דבעי לימטי עלן ימטא. אדליקו. ואמרון לישן ביש# לאשתו של טרכיניס. #אילין יהודאין כד ילידת הוון מתאבלין. וכד מיית ו!דל!א אדליקו בוצינייא. שלחה וכתבה לבעלה. עד דאת מכבש# בר-בריין בא וכבוש אילין יהודאין #דמרדו בך#.
#סליק לאילפא וחשיב למיתי בעשרא יומין. ואייתי[תיה] (יתיה) רוחא בחמשא יומין. אתא ואשכחינון דהוו עסיקין בהדין פסוקא "ישא י'י עליך גוי מרחוק מקצה הארץ כאשר ידאה הנשר". אמ' להו. אנא הוא נישרא. דחשיבית למיתי בעשרא יומין ואייתיתניה רוחא בחמשא יומין#. הקיפן לגיונותיו והרגן.
אמ' לנשים. השמיעו ללגיונותי. ואם לאו אני עושה לכם כדרך שעשיתי לאנשים. אמרו לו. #עביד בארעאי מה דעבדת בעילאי#. מיד הקיפן לגיונותיו והרגן. ו()[נתע]רבו דמים של אלו בדמים של אלו. והיה הדם בוקע והולך עד שהגיע לקיפרוס נהר. ורוח הקדש צווחת ואומרת. "על אלה אני בוכיה".
פרשה א, פסקה מו | המסירה: Munich, Bayerische Staatsbibliothek, 229
מעשה בשני בני צדוק הכהן שנשבו. אחד זכר ואחד נקבה. נפל זה לסרדיוט אחד וזה לסרדיוט אחר. הלך זה אצל הזונה ונתן לה הזכר. והלך זה אצל חנוני ונתן לו הנקבה בעד יין. לקיים #קרא דכת'# "ואל עמי ידו גורל ויתנו הילד בזונה והילדה מכרו ביין וישתו".
#לבתר יומין אייתיית ההיא זוניתא לההוא טליא# לחנוני. #אמרה ליה. מן בגין דאית לי טליא דדמי לההיא טליותא. לית את בעי דנ?ס?יב חד לחד ומה דאייתי מיניהו יהוי לאמצע. אמ' לה. אין. מיד נסבונון ויהבונון בחד ביתא#.
#שרייה ובכייה ההיא טליותא. אמ' ליה טליא. למה את בכיה#. אמרה לו. #ולא אבכה. דברתיה דכהנא רבא אזלה ליתנסבא לעבדא. אמ' לה. ברתיה דמאן את. אמרה ליה. ברתיה דצדוק כהנא#.
#אמ' לה. והיכן אתון שריין. אמרה ליה. בשוקא עילאה. אמ' לה. ומה סימן הוה בדרתכון. אמרה ליה. סימן פלן. אמ' ל?ה?. הוה ליך אח או# אחות. #אמ' ליה. הוה לי חד אח. והוה ליה חד שומא בכתפיה. וכד הוה אתי מבי ספרא אנא גלי[י]א ליה ומנשקא ליה#.
#אמ' לה. אין חמיתיה חכמת יתיה. אמרה ליה. אין. גלי גרמיה וחכים דין לדין. והוו מגפפין דין לדין ומנשקין דין לדין עד דנפקא נשמתהון#. ורוח הקדש צווחת ואומרת. "על אלה אני בוכיה".
פרשה א, פסקה מז | המסירה: Munich, Bayerische Staatsbibliothek, 229
*
מעשה במרים בת ביתוס שקידשה יהושע בן גמלא. ומינהו: המלך להיות כהן גדול. ונכנסה פעם אחת לראות ואמרה. אלך ואראה אותו כשהוא קורא ביום הכפורים בבית המקדש. והוציאו לה טפטיות מפתח ביתה עד פתח בית המקדש כדי שלא יתיחפו רגליה. ואעפ'כ נתיחפו רגליה. וכשמת יהושע בעלה פסקו לה חכמים סתאים יין בכל יום.
#והא תניא#. אין פוסקין יין לאשה. #ר' חזקיה ור' אבהו בשם ר' יוחנן אמרו#. לתבשיליה. #ר' חייא בר אבא אמ'#. לשום זנות. #כד'א "זנות יין ותירוש יקח לב". דתנן#. ''אם היתה מיניקה פוחתין לה ממעשה ידיה ומוסיפין לה על מזונותיה'' #<משנה. כתובות ה,ט>#.
#אמ'ר אלעזר בר' צדוק#. אראה בנחמה אם לא ראיתיה שקשרו שערותיה בזנבי סוסיהם של ערביים והיו מריצין לה מירושלם ועד לוד. וקראתי עליה הפסוק הזה "ה(כ)[ר]כה בן והענגה" וגו'.
פרשה א, פסקה מח | המסירה: Munich, Bayerische Staatsbibliothek, 229
מעשה במרים בתו של נקדימון שפסקו לה חכמים חמש מאות דינרי זהב לקופת בשמים בכל יום. אף היא עמדה וקללה אותם ואמ' להם. כך תפסקו לבנותיכם. #אמ'ר אחא#. אף אנו ענינו אחריה אמן.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות