סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תלמוד ירושלמי, מגילה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 400 לשנת 450
פרק א, משנה יא | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
#ר' יונה בשם ר' שמעון בן לקיש#. ממה שנאכלו חלות תודה (ושעירי): [ורקיקי2] נזיר בכל ערי ישראל לא צרך השונה להוציאן ממושב.
#ר' יוסה בשם ר' שמעון בן לקיש#. זאת אומרת שנאכלו חלות תודה ורקיקי נזיר בכל ערי יש' לא צרך השונה להוציאן ממושב.
#ניחה# חלות תודה. רקיקי נזיר. #לא כן אמ' ר' יוחנן. לית כאן# נזירות. נזירות חובה היא. #אמ' ר' בון בר כהנא. תיפתר# שקרבה חטאתו בשילה. עולתו ושלמיו בנוב ובגבעון.
#ר' חנניה ר' עזרה בעון קומי ר' מנא. לא כן אמ' ר' בשם ר' יוסה#. שלמי חגיגה הבאים בבמה כשירים אלא שלא עלו לבעלים לשם חובה.
#אלא כר' יודה. דר' יודה אמ'#. חטאת פסח ליחיד בבמה גדולה. אין חטאת פסח ליחיד בבמה קטנה. #לא אתיא אלא כר' שמעון. דר' שמעון אמ'#. מכיון שנזרק עליו אחד מן הדמים הותר הנזיר ביין וליטמא למתים.
#אית תניי תני#. ''מנוחה'' זו שילה. ''נחלה'' זו ירושלם. #אית תניי תני#. ''מנוחה'' זו (שילה) ירושלם. ''נחלה'' זו שילה. #מאן דאמ'#. ''מנוחה'' זו שילה. "כי לא באתם עד עתה אל המנוחה". ''נחלה'' זו ירושלם. "העיט צבוע נחלתי לי".
#מאן דאמ'#. ''נחלה'' זו שילה. "היתה לי נחלתי כאריה ביער". ''מנוחה'' זו ירושלם. "זאת מנוחתי עדי+ עד" וגו'. לאחד שעשה לו חבילה והיה נינח בה.
כך באוהל מועד נאסרו הבמות. בגלגל הותרו הבמות. בשילה נאסרו הבמות. בנוב ובגבעון הותרו הבמות. בירושלם נאסרו הבמות. למלך שאמ' לעבדו. אל תשתה יין לא מטבריא ולא מקיסרין ולא מציפורין. #הא# בינתיים מותר.
כך באוהל מועד עשו ארבעים חסר אחת. בגלגל עשו ארבע-עשרה. שבע שכיבשו ושבע שחילקו. בשילה עשו שלש מאות וששים ותשע. בנוב ובגבעון עשו חמשים ושבע. שלש-עשרה בנוב וארבעים וארבע בגבעון. ובירושלם עשו בבניין הראשון ארבע מאות ועשר ובבניין האחרון ארבע מאות ועשרים. לקיים מה שנאמ' "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון".
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
<דף עג, עמ' א> "הקורא את המגילה למפרע לא יצא". #דכתיב "ככתבם". "קראה על פה לא יצא". דכת' "ככתבם". "קראה תרגום לא יצא". דכת' "ככתבם". "בכל לשון לא יצא". דכת'# "ככתבם וכלשונם".
#ר' יונה אמ'. תנה נחמן בר אדא. ר' יוסה אמ'. תנה נחמן סבא#. "והיו". כדרך הוייתן יהיו.
#תני#. אף בהלל ובקרית {שמע} המגילה כן. #ניחא# בקריאת המגילה #דכת' "ככתבם". ברם בהלילא. בגין דכת'# "ממזרח שמש עד מבואו מהולל שם י'י". מהולל שם י'י ממזרח שמש ועד מבואו.
#מה את שמע מינה. אמ' ר' אבון#. עוד היא אמורה על סדר. "בצאת יש' ממצרים" לשעבר. "לא לנו י'י לא לנו" לדורות הלילו. "אהבתי כי ישמע י'י" לימות המשיח. "אסרו חג בעבותים" לימות גוג ומגוג. "אלי אתה ואודך" לעתיד לבוא.
#ר' יוסה בשם ר' אחא ר' זעורה בשם ר' לעזר#. והיא שתהא כתובה בלעז.
#מה אנן קיימין#. אם בשהיתה כתובה אשורית ותירגמה בלעז. #הדא דתנינן# ''בכל לשון''. אם בשהיתה כתובה בלעז ותירגמה אשורית #הדא היא דתני#. מה בין ספרים למגילת אסתר. אלא שהספרים נכתבין בכל לשון ומגילת אסתר אינה נכתבת אלא אשורית. #אמ' ר' שמואל בר סוסרטי. תיפתר# שהיתה כתובה גיגנטון.
#תני שמואל#. טעה והשמיט פסוק אחד ותירגמו המתרגם יצא. #אנן אמרין#. ''בכל לשון לא יצא''. #ואת אמר הכין. שמואל כדעתיה. [ד1]שמואל אמ'#. היתה כתובה כהילכתה הלעוז יוצא בה בלעז.
#ר' אבהו בשם ר' לעזר#. יודע אשורית ויודע לעז יוצא בה [בלעז ו1]אשורית. בלעז יוצא בה בלעז. יודע אשורית ויודע לעז מהו שיוציא ידי אחרים בלעז. #ייבא כהדא#. ''כל שאינו חייב בדבר אינו מוציא את הרבים ידי חובתן'' #<משנה. ראש-השנה ג,ח>#.
פרק ב, משנה ב | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
*
#הל' ב'. תני#. סירוגים יצא. סירוסים לא יצא. סירוגין #קיטועין#. סירוסין #חד# פרה #חד#.
#אמ' ר' חגי#. סירוגים וחלוגלוגות ומי גדול בחכמה או בשנים #איצרכת לחברייא. אמרון. ניסוק נישאול לבית ר'. סלקון מישאול ואמרון#.
יצאת שפחה משלבית ר'. #אמרת להם#. היכנסו לשנים. #אמרון. ייעול פלן קמי. ייעול פלן קמי. שרון עלין קטעין קטעין#. אמרה להם. למה אתם נכנסין סירוגין סירוגין.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות