סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תלמוד ירושלמי, תענית

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 400 לשנת 450
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
כתוב אחד או' "!אל פני הכפורת!" וכתוב אחר או' "!אל! פני פרוכת הקודש". #ר' אחא אמ'. איתפלגון ר' אבהו ורבנן. חד אמ'#. חטא הנשיא הגדולה במקומה. חטא הציבור אין הגדולה במקומה. #וחורנה אמ'#. לפי שחטאו הלמד והמלמד. לפיכך יצאו לחוץ ויתפרסמו. על שם "והוציא את הפר אל מחוץ למחנה".
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
כתוב אחד "את פני הפרוכת" וכתוב אחד אומ' "את פני פרוכת הקודש". #איתפלגון ר' אבהו ורבנין. חד אמ'#. הנשיא חטא הגדולה במקומה. הציבור חטא אין הגדולה במקומה. #וחרינה אמ'#. לפי שחטאו הלמד וה[מ]למד. לפיכך יצאו לחוץ ונתפרסמו. על שם "והוציא את הפר אל מחוץ למחנה".
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
#תני חזקיה#. רמז. כל מקום שיש משיח יש ארון. וכל מקום שאין משיח אין ארון.
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
#תני חזקיה#. רמ!ן!. כל מקום שיש משיח יש ארון. אם אין משיח אין א(ח)[ר]ון.
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
#ואתייא כיי דמר ר' שמואל בר ינא בשם ר' אחא#. חמשה דברים היה (?ב?י)[המ]קדש האחרון חסר מן הראשון. ואילו הן. אש וארון ואורים ותומים ושמן המשחה ורוח הקודש. על שם "וארצה בו ואכבדה". "ואכבד" #כת' חסר ה'א#. אילו חמשה דברים שהיה המקדש האחרון חסר מן הראשון.
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
#ותייה כיי דאמ' ר' שמואל בר' יונה בש' ר' חא#. חמשה דברים היה בית המקדש האחרון חסר מן הראשון. ואילו הן. אש $תמיד$ וארון ואורים ותומי(ן)[ם] ושמן המשחה ורוח הקודש. #מה טעם. "וארצה בו ואכבדה". חסר ה'י כת'#.
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
דלמא. #ר' בא בר זבדא ור' תנחום בר עילאי ור' יאשיה נפקון לתעניתא. דרש ר' בא בר זבדא. "נשא לבבינו אל כפיים". ואיפשר כן. אית בר נש דנסב ליביה ויהיב גו ידיה. אלא מהו "נישׂא" ("נישא"). נשוי ליבינן לכף ידינן#. ואחר כך "אל אל בשמים".
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
#הל'. "הזקן שבהן אומ' לפניהם דברי כיבושין" כו'#. דילמא. #ר' בא בר זבדא ר' תנחום בר עילאי ור' יושייה נפקו לתעניתא. דרש ר' בא בר זבדא קומיהון#. "נשא לבבניו אל כפים". לכף ידים. ואח(?כ?)[ר] כך "אל אל בשמים". כך #אם כן לבר נש נסיב ליביה בידיה#. מה "נשא לבבנו אל כפים". לכף ידינו. ואחרכך "אל אל בשמים".
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
כך אם יהיה השרץ בידו שלאדם. אפי' טובל במי שילוח או במי בראשית אין לו טהרה עולמית. השליכו מידו מיד טהר.
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
כך אם היה שרץ לכף ידו של אדם. אפי' הוא טובל בכל מי בראשית אין לו טהרה עולמית. השליכו מידו. אפי' לא טבל אלא במי שילוח $שאין בעומקן אלא אמה על אמה ברום שתי אמות מיד הוא טהור. ומנין שאין מי שילוח אלא די ארבעים סאה שיעור טבילה. שנ' "יען כי מאס העם הזה את מי שילוח ההולכים לאט". בגימטריא ארבעים הן$.
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
#דרש ר' תנחום בר עילאי#. "ויכנעו שרי יש' והמלך ויאמרו <דף סה, עמ' ב> צדיק י'י. ובראות י'י כי נכנעו היה דבר י'י אל שמעיה לאמר". ''נתענו'' אין כת' כאן אלא "נכנעו לא אשחיתם".
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
<דף סה, עמ' א> #דרש ר' תנחום בר עיליי. כת'# "ויכנעו שרי המלך והמלך". <דף סה, עמ' ב> ''וכראות י'י כי נתענו'' אין כת' כאן אלא "כי נכנעו היה דבר י'י אל שמעיה".
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
#דרש ר' יאשיה. "התקוששו וקושו". נתקושש גרמן עד דלא נקושש חורנין. בגין דאית הכא בני נש דאמרין עלי לישן ביש גבי ר' יוחנן. אלא כל עמא לדינה. אמרין. הוה תמן ר' חייה ור' איסי ור' אימי וקמון ואזלון לון#.
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
#דרש ר' יושייה. "התקוששו וקשו". נקושש גרמן עד דלא נקושש חורנין. בגין דאית הכא אמרין עלי ביש קדם ר' יוחנ'. אלא כל עמא לדינא. אמרין. דהוה תמן ר' חייא ור' יסא ור' מא קמון ואזלון להון#.
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
#אמ' ר' לעזר#. שלשה דברים מבטלין את הגזירה קשה. ואילו הן. תפילה וצדקה ותשובה. ושלשתן בפסוק אחד. "ויכנעו עמי אשר נקרא שמי עליהם ויתפללו". זו תפילה. "ויבקשו פניי". זו צדקה. #כמה דאת אמר# "אני בצדק אחזה פניך". "וישובו מדרכיהם הרעים". זו תשובה. אם עשו כן #מה כת' תמן#. "ואני אשמע השמים ואסלח לחטאתם וארפא את ארצם".
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
#א'ר אלעזר#. שלשה דברים מבטלים גזירה קשה. אילו הן. תפילה תשובה וצדקה. ושלשתן בפסוק אחד. "ויכנעו עמי אשר נקרא שמי עליהם ויתפללו". זו תפילה. "ויב()[ק]שו פני". זו צדקה. #כמדתמ'# "אני בצדק אחזה פניך". "וישובו איש מדרכו הרעה". זו תשובה. ואם עשו כן. "ואני אשמע השמים".
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
#ר' חגיי דרש הדא דר' לעזר כל שעה בתעניתא#.
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
#ר' חגיי דרש הדה דר' לעזר#.
פרק ב, משנה א | המסירה: Leiden, Bibliotheek der Rijksuniversiteit, Scaliger, 3
*
#אמ' ר' לעזר. סוף שתא כשתא. מן עפר קייטא לסיתוא. נפח צפונה יצף לבניך#. כל שנה שאין מתריעין עליה בראשונה סוף שמתריעין עליה בסופה. כל שאינה חסה על פירות חבירתה סוף שהיא מאבדת פירותיה. #אמ' ר' אחא#. ורוב היין מחמיץ.
פרק ב, משנה א (גרסה) | המסירה: Darmstadt, Hessisches Landes- und Hochschulbibliothek, Hs 413
#סוף סוף שתא כשתא. מן עפר קייטא לסיתווה. צפח ציפונא יצף לבניך#. כל שנה שאין מתריעין עליה בראשה סוף מתריעין עליה בסופה. וכל שנה שאין חסה על פירות חבירתה סוף שהיא מאבדת את פירותיה. ורוב היין יחמיץ.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות