סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תלמוד בבלי, ביצה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 400 לשנת 600
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
פרק ג, משנה א | המסירה: Goettingen, Niedersaechsische Staats- und Universitaetsbibliothek, 3
"זה הכלל. מחוסר צידה". #היכי דמי# מחוסר צידה. #אמ' רב יוסף אמ' רב יהודה אמ' שמואל#. כל שאלו אומ'. הבא מצודה ונצודנו. #אמ' ליה אביי לרב יוסף#. והרי אווזין ותרנוגלין. שאומ'. הבא מצודה ונצודנו. #ותניא#. הצד אווזין ותרנוגלין ויוני הרדסיאות פטור. #אמ' רב הונא אמ' שמואל#. הללו באין לכלובן לערב והללו אין באין לכלובן לערב.
והרי יוני שובך ויוני עליה דבאין לכלובן לערב. #ותניא#. הצד יוני שובך ויוני עליה וצפרין שקננו בטפיחין בבירות חייב. #אלא אמ' רבא בריה דרבה בריה דרב הונא אמ' רבה בר רב הונא אמ' שמואל#. הללו נכנסין לכלובן לערב ומזונותן עליך. והללו נכנסין לכלובן לערב ואין מזונותן עליך.
#רב מרי אמ'. הני בעו דבויי והני לא בעו דבויי. הני נמי בעו דבויי#. בבאין לכלובן לערב #קאמרינן. (דלא בעו): [?ד?עב?י?די ל]דבויי#.
פרק ג, משנה ב | המסירה: Goettingen, Niedersaechsische Staats- und Universitaetsbibliothek, 3
#מתני'#. "מצודות חיה ועופות ודגים". מעשה לסתור. #חסורי מיחסרא והכי קתני#. ספק. רבן [שמ?עו?ן ?ב?ן] גמליאל מתיר ור' יהושע או(מ)[ס]ר. ומעשה #נמי# בגוי אחד שהביא דגים לפני רבן גמליאל. ואמ'. מותרין הן אלא שאין רצוני לקבל הימנו. #אמ' רב יהודה אמ' שמואל#. אין הלכה כרבן שמעון ב?ן? גמליאל.
#איכא דמתני לה אהא דתניא#. ספק מוכן. רבן גמליאל מתיר ור' יהושע אוסר. #אמ' רב יהודה אמ' שמואל#. הלכה כר' יהושע.
#איכא דמתני לה אהא דתניא#. <דף כד, עמ' ב> שוחטין מן הנגרין אבל לא מן הרשתות ולא מן המכמורות. #ר' שמעון בן אלעזר אומ'#. בא ומצאן מקולקלין מערב יום טוב בידוע שמערב יום טוב (?צ?) נצודו. ו[בא]+ מצאן מקולקלין ביום טוב בידוע שביום טוב נצודו ואסורין.
#הא גופה קשיא. אמרת#. בא ומצאן מקולקלין מערב יום טוב בידוע שמערב יום טוב נצודו. #הא ספיקא# אסור. #אימא סופא#. מקולקלין ביום טוב בידוע שביום טוב ניצודו. #הא ספיקא# מותר. #הכי קאמ'#. מקולקלין מערב יום טוב בידוע שמערב יום טוב ניצודו ומותרין. #הא ספיקא# נעשו כמי שניצודו ביום טוב ואסורין. #אמ' רב יהודה אמ' שמואל#. הלכה כר' שמעון בן אלעזר.
"מותרין הן". מותרין #למאי. רב אמ<'#>. מותרין לקבל. #ולוי אמ'#. מותרין באכילה. #אמ' רב#. לעולם אל ימנע אדם את עצמו מבית המדרש אפלו שעה אחת. #דאנא ולוי הוה יתבינן קמיה דר' כ?י? אמרה להא שמעתא. לאורתא אמ'#. מותרין באכילה. #ולצפרא הדר ביה ואמ'#. מותרין לקבל. #אנא דהואי בי מדרשא קבילתה והדרי בי. לוי דלא הוה בי מדרשא לא שמעה ולא הדר ביה#.
#מתיבי#. גוי שהביא דורון לישראל דגים המפולמין ופירו' בני יומן מותרין. #בשלמא למאן דאמ'#. מותרין לקבל. #שפיר. אלא למאן דאמ'#. מותרין באכילה. פירות בני יומן #מי שרו# באכילה. #ולטעמיך. למאן דאמ'#. מותרין לקבל. פירות בני יומן בטלטול #מי שרו. אלא הכא בכוורי דאדימי ופירי דכבישי בירקא עסקינן. ואמאי קרי להו#. פירות בני יומן. שהן כעין בני יומן.
#אמ' רב פפא. הלכתא#. גוי שהביא דורון לישראל. אם יש מאותו המין במחובר לקרקע אסור ולערב אסור בכדי שיע?שו?. ואם לאו. בתוך התחום מותר. <דף כה, עמ' א> חוץ לתחום אסור. והבא בשביל ישראל זה מותר לישראל אחר.
#אמ' רבה בר רב הונא#. השוכר אמת המים מערב יום טוב ולמחר השכים ומצא בה דגים מותרין. #אמ' רב חסדא#. מדברי רבנו נלמוד. חיה שקננה בפרדס אינה צריכה זימון. #אמ' רב נחמן. נפל חברין ברברבתא. הכא קא עביד# מעשה. #התם לא קא עביד# מעשה.
*
#ואיכא דאמרי. אמ' רב חסדא#. הסוכר אמת המים מערב יום טוב ולמחר השכים ומצא בה דגים מותרין. #אמ' רבה בר רב הונא#. מדבר(ן)[י] רבנו נלמוד. חיה שקננה בפרדס אינה צריכה זימון. #אמ' רב נחמן. נפל בר חברין ברב?ר?בתא. מי דמי. התם קא עביד# מעשה. #הכא לא קא עביד# מעשה.
#ולא בעיא# זימון. #והתניא#. חיה שקנתה בפרדס צריכה זימון. וצפור דרו?ר? צריך לקשר לה בכנפיה כדי שלא תתחלף באמה. וזו היא עדות שהעידו מפי שמעיה ואבטליון. #תיובתא#.
#ומי בעיא# זימון. #והתניא. אמ' ר' שמעון בן אלעזר#. מודים בית שמאי ובית הלל על שהזמינן לתוך הקן ומצאן לפני הקן שאסורין. במה דברים אמורים. ביוני שובך וביוני עליה וצפרין שקננו בטפיחין בבירות. אבל אווזין ותרנוגלין ויוני הדרסיאות מותרין. וחיה שקננה בפרדס מותרת ואינה צריכה זמון.
וצפור דרור צריך לקשר לה בכנפיה כדי שלא תתחלף באמה. והמקשר והמנענע בבתים בבורות בשיחין ובמערות מותרין. באילנות אסורין. גזירה שמא יעלה ויתלוש. והמקושרין והמנוענעין בכל מקום אסורין משום גזל.
#אמ' רב נחמן בר יצחק. לא קשיא. הא בה הא באמה. ואמה# בזימון #סגי ל?ה?#. צידה #מעליא בעיא. אלא אמ' רב נחמן בר יצחק. אידי ואידי בדידה. ולא קשיא#. כאן בשדה הסמוכה לעיר. כאן בשדה שאינה סמוכה לעיר.
פרק ג, משנה ג | המסירה: Goettingen, Niedersaechsische Staats- und Universitaetsbibliothek, 3
#מתני'. "בהמה מסוכנת לא ישחוט". אמ' רמי בר אבא#. הפשט וניתוח לעולה והוא הדין לקצבין. מכאן למדה תורה דרך ארץ שלא יאכל אדם בשר קודם הפשט וניתוח.
#לאפוקי מאי. אילימא לאפוקי מדרב הונא. דאמ' רב הונא#. בהמה בחייה בחזקת איסור עומדת עד שיודע לך במה נשחטה. נשחטה בחזקת התר עומדת עד שיודע לך במה נטרפה. #והא אנן כדרב הונא תנן#.
#דתנן#. ''ר' עקיבא אומ'. אפלו כזית בשר חי מבית טביחתה''. #מאי. לאו# מבית טביחתה ממש. #אמ' רב משרשיא דבי ר' אמי#. ממקום שטבחת אכילתה. #והא תני ר' חייא#. מקום טבחתה ממש. (#אמ' רב משרשיא דבי ר' אמי#. ממקום [ש]טבחת אכילתה. #והא תני ר' חייא#. מקום טבחתה ממש).
#אלא רמי בר אבא <דף כה, עמ' ב> ארח ארעא קמ'ל. כדתניא#. לא יאכל אדם שום ובצל מראשו אלא מעליו. ואם אכל הרי זה רעבתן. כיוצא בו לא ישתה אדם כוסו בבת אחת. ואם שתה הרי זה גרגרן.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות