סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • פסיקתא דרב כהנא

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: לפני שנת 600
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
ויהי בשלח, פסקה יב | המסירה: Oxford, Bodleian Library, 151: 1
מי הודיע למשה איכן היה יוסף קבור. אמרו. סרח בת אשר היתה באותו הדור. אמר?ה? למשה. משה. בנילוס הנהר יוסף ?ק?בור. הלך משה ועמד לו על נילוס הנהר ואמר. יוסף יוסף. הגיעה השעה שהקב'ה גואל את בניו. השכינה מעוכבת לך. ישר' מעוכבי' לך. ענני כבוד מעוכב?י?ן לך. אם מודיע את עצמך הרי יפה. ואם לאו הרי אנו נקיים משבועה שהשבעתה את אבותינו. מיד צף ועלה ארונו של יוסף.
#ויש או'#. נטל חרס וכתב עליו שם המפורש והשליכו ליאור. מיד צף ועלה ארונו של יוסף.
#והוון תמן תרין כלבין דחרשון. שר[ו]ן נבחין במשה. אמ' משה. עמא. אתון חמין. כלבון דקושט' לא נבחין. וכלבין דשקרא נבחין#.
#א'ר יודן. <עמ' 188> לפם דהדין כלבא מלחית בלישניה. ברם הכא# "ולכל בני ישר' לא יח' כל' לש'".
שני ארונות היו מהלכין עם ישר' במדבר. ארונו של יוסף וארונו של חי העולמים. והיו אומות העול' אומ'. מה טיבן של שני ארונות הללו. וישר' אומ' להם. זה ארונו של יוסף ?[ו]?מת [ו]זה ארונו של חי העולמים. ואומו' העול' מונים להם לישר' ואו' להם. וכי מה דרכו של ארון האלהים להיות מהלך עם ארונו של מת. וישר' אומ'. המת שהוא מונח בארון הזה קיים כל מה שכת' בארון הזה.
ויהי בשלח, פסקה יג | המסירה: Oxford, Bodleian Library, 151: 1
#ר' יוחנן הוה יתיב דרש#. כיצד היו המים עשויין לישר' ?כ?חומה. #דרש ר' יוחנן. כאילו# קנקילייא. #אדיקת שרח בת אשר ואמרת. תמן הוינא ולא הויין אלא כאילין# אמפומטא.
#ר' יוחנן הוה יתיב דרש#. "כל הנפש הבאה ליעקב מצרימה יצאי יריכו" וגו' ויוסף ושני בניו. #והא אינון חסירין חדא. ר' לוי בשם ר' חמא בר' <עמ' 189> חנינא#. זו יוכבד שנולדה על פו(מ)[ל]י מצרים. #ויש אומ'#. סרח בת אשר השלימה מניינן של יש'. "אנכי שלומי אמו?ני? ישראל". אני השל' מיניינן של ישר'. אני השלמתי נאמן לנא'.
#א'ר תנחום בר' חנילאי#. הקב'ה נכנס עמהם בכבודו. #ומה טעמא. "הוא תהלתך והוא אלהיך". מה כת' בתריה#. "בשבעים נפש ירדו אבותיך מצרימה".
ויהי בשלח, פסקה יד | המסירה: Oxford, Bodleian Library, 151: 1
"לדוד אליך יי'י נפשי אשא". "אשא" #כת'#. אמ' דוד לפני הקב'ה. רבון העולמים. תשוח נפשי על אילו שהן עתידין ליתן את נפשן על קידוש +<השם02>. ואיזה זה. זה {זה} דורו של שמ?ד?.
אמ' לו הק'. דוד. והפסיד!ן!. אין חלקם בחיים. "?ח?לקם בחיים וצפונך תמל' בטנם". אמ' דוד לפני הקב'ה. רבון העולמי'. יש לי חלקי עמהם. אמ' לו. ''וצפונם תמלא בטנם'' אין כת' כאן אלא "וצפונך תמלא בטנם". #דידך ודידהון#. אמ' דוד לפני הק'ב. רבון העולמים. אילו ואילו באין מכח תורה וממעשים טובים. אבל אני "בצדק אחזה פניך".
*
#א'ר חייא בר בא#. אם יאמ' לך אדם. תן נפשך על קידוש השם. אמור. אני נותנה ובלבד שיתיזו את ראשי מיד. לא !ב!דורו <עמ' 190> של שמד שהיו נותנין כדור(ו)[י]ות של אש תחת בשיחיהם וקלומיות של קנה תחת צפרניהם.
ויהי בשלח, פסקה טו | המסירה: Oxford, Bodleian Library, 151: 1
דלמ'. ר' יהוד' בר גיוריא ור' יצחק ור' נתן הלכו לשמ?ו?ע פרשת נסכים מר' שמעון בן יוחי ושהו שם שלשה ימים. #אמרין. צריכין אנן למיסב רשותא. על קמיה ודרש#. "את קשתי" "בענן" נאמר. #א'ר שמע' בן יוחיי. הוא סימנא דעלמא. על תניינא ודרש#. "ונראתה הקשת בענן" נאמר. #רבי שמע' בן יוחי. הוא סימנא דעלמא#.
#ר' חזקיה בשם ר' לוי ירמיה. כד הוה א'ר שמע' בן יוחי#. בקעה בקעה. !ס!ימלאי דינרי זהב. נימלאת.
#ר' חזקיה בשם ר' ירמיה. אליהו# זכור לטוב #ור' יהושע בן לוי הוון יתיבין פשטין. מטון חדא שמוע' מן שמיה דר' שמע' בן יוחי. עבר ר' שמעו' בן יוחי. אמרין. הא אתא מרה דשמעת'. נקום ונשאול ליה#.
#קמו!י! ושאלון ליה. אמ' ליה. מאן הוא דין דעמך. אמ' ליה#. ר' יהושע בן לוי הוא וגדול <עמ' 191> הדור הוא. #אמ' ליה#. ונראתה הקשת בימיו. #אמ' ליה. הין. אמ' ליה#. אם נראתה הקשת בימיו #לית הוא כדיי למחמי סבר אפיי#.
#ר' חזקיה בשם ר' ירמיה#. כך היה ר' שמע' בן יוחי או'. נשבע הק' לאבינו אברהם שאין העולם פחות משלשים צדיקים כמוהו. #ומה טעמ'. "ואברהם היו יהיה". מינין "יהיה". י' עשר. ה'י חמשה. יו'ד עשרה. ה'י חמשה. הא תלתין. ואם חד הוא אנא הוא#.
#ר' חזקיה בשם ר' ירמיה#. כך היה ר' שמעון בן יוחי או'. #יקרב אברהם מן גביה ועד גבי ואנא מקרב מן גבי עד ייתי מלכא. ואין לא. יצטרף עמי אחיה השילני ואנן מקרבין כולא#.
#על תליתאה ודרש# "ויאמ' לכי מכרי את השמן" וג'.
ויהי בשלח, פסקה טז | המסירה: Oxford, Bodleian Library, 151: 1
#דילמא. ר' שמע' בן יוחי ור' אלע' בריה עבדון טמירין תלת-עשרי שנין <עמ' 192> ?ב?חדא מערת' דבקע. אכלין חרובין דתרומן# עד שהעלה גופן חלודות חלודות.
#לסוף תלת-עשרי שנין נפק ליה ר' שמעון בן יוחי ?ו?יתב ליה על תרע מערתא וחמא חד בר נש פרש מצדתא למצוד צפרין. פרשה זמן קדמאה ושמע ב!ד!ת קלא אמרה#. דימיט. #ואשתזבת. פרשה זמן תיניינה ושמע ב!ד!(א)[ת] קלא אמרה#. ספקלה. #ואיתפשת. א'. אפילו# ציפור #מבלעדי שמיא לא י?ב?דא. ואנן יתיבין הכא. כד שמע דמיליא שדיכן א'. ניחות וניתסי בהדין די מקר דטבריא#.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות