סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי
  • חיפוש
חיפוש מילה בטקסטים שבמאגרים על פי הערך המילוני ועל פי צורת המילה. לאחר קבלת תוצאות הביניים לחצו על איקון הצגת המובאות בשורה המתאימה. באזור הסינון מימין אפשר לצמצם את קורפוס הטקסטים לפני החיפוש.
סגירה/פתיחה

מובאות שמורות

תוצאות החיפוש שמורות בלשונית הזאת.
לקבלת פרטים מלאים על מילה בטקסט העבירו עליה את הסמן.

תאריך עדכון אחרון: כ"ו בטבת תשפ"ה, 26 בינואר 2025

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • משנה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 200 לשנת 250
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
יומא, פרק ג, משנה ג | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אין אדם ניכנס לעזרה ולעבודה אפילו טהור עד שהוא טובל. חמש טבילות בו ביום וכולם בקודש בבית הפרווה חוץ מזו בלבד.
יומא, פרק ג, משנה ד | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
פרסו סדין שלבוץ בינו לבין העם. קידש ידיו ורגליו ופשט. ירד וטבל. עלה ונסתפג. הביאו לו בגדי זהב ולבש. קידש ידיו ורגליו. הביאו לו את התמיד. קרצ(י)[ו] ומירק אחר שחיטה על ידו וקיבל את הדם וזרקו. נכנס להקטיר ולהטיב את הנירות להקריב את הראש ואת האיברים ואת החביתים ואת היין.
יומא, פרק ג, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
קטורת של שחר היתה קריבה בין הדם לאברים. שלבין הערבים היתה קריבה בין איברים לנסכים. אם היה כהן גדול זקן או אסתנס מחמים לו חמים ומטילים לתוך הצ(י)[ו]נים בשביל שתפוג צינתם.
יומא, פרק ג, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
הביאוהו לבית הפרווה ובקודש היתה. פרסו לו סדין שלבוץ בינו לבין העם. קידש ידיו ורגליו וירד וטבל. עלה וניסתפג. הביאו לו בגדי לבן ולבש וקידש ידיו ורגליו.
יומא, פרק ג, משנה ז | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בשחר היה לבוש פילוסים של שנים-עשר מנה. בין הערבים הנדווי של שמונה מאות זוז. דברי ר' מאיר. וחכמ' או'. בשחר היה לבוש של שמונה-עשר מנה. בין הערבים של שנים-עשר מנה. הכל שלשים מנה. אלו נוטל מן ההקדש. אם רצה להוסיף מוסיף משלו.
יומא, פרק ג, משנה ח | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בא ל(?י?)[ו] אצל פרו. ופר היה עומד בין האולם [ו]למזבח. ראשו דרום ופניו למערב. הכהן עומד במזרח ופניו למערב וסמך שתי ידיו עליו ונתוודה. וכך היה או'. אנא השם. עויתי פשעתי חטאתי לפניך אני וביתי. אנא השם. כפר נא לעוונות לפשעים ולחטאים שעויתי שפשעת[?י?] ושחטתי לפניך אני וביתי. ככ' בתור' משה עבדך לאמר. "כי ביום הזה" וגו'. והן עונים אחריו. ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד.
יומא, פרק ג, משנה ט | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בא לו למזרח העזרה לצפון המזבח והסגן בימינו וראש בית אב משמאלו. ושם שני שעירים וקלפי היתה שם ובה שני גורלות. של אשכרע היו. עשאן בן גמלא של זהב. מזכירין אותו לשבח.
יומא, פרק ג, משנה י | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
ב(י)ן קטין עשה שנים-עשר ד?ד? לכיור שלא היו בו אלא שנים. אף הוא עשה מכנה לכיור שלא יהו מימיו נ?י?פסלים בלינה. מנבז המלך עשה כל ידות הכלים שליום הכיפורים של זהב. הלני אמו עשת[ה] נפרשת של זהב על פתחו של היכל. ואף היא עשתה טבלה של זהב שפרשת שוטה (?ב?)[כ]תו(כ)[ב]ה עליה. ניקנור נעשו ניסים ל(תולד)[דלת]ותיו. מזכירין אותו לשבח.
יומא, פרק ג, משנה יא | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
ואלו לגניי. בית גרמו לא רצו ללמד על מעשה לחם הפנים. בית אביט[ינ]ס לא רצו ללמד על מעשה הקטורת. הוגדם ב()[ן] לוי היה יודע פרק בשיר ולא רצה ללמד. בן קמצר (ו)לא רצה ללמד על מעשה הכתב. על הראשונים נאמר "זכר צדיק לברכה". ועל אלו [נאמר] "שם רשעים ירקב".
יומא, פרק ד, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
טרף בקלפי והעלה שני גורלות. אחד כתוב עליו. לשם. ואחד כתוב עליו. לעזאזל. אם שלשם עלה בימינו הסגן או'. אישי כהן גדול. הגבה ימינך. ואם בשמאלו עלה ראש בית אב אומר לו. אישי כהן גדול. הגבה את שמאלך. נתנם על שני ש?עיר?ים ואומ'. (?לו?): [לייי] חטאת. ר' ישמעא' אומ'. לא היה צריך לומר. חטאת. אלא. לייי. והן עונין אחריו. ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד.
יומא, פרק ד, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
קשר לשון של(?צ?)[ז]הורית בראש השעיר המשתלח. העמידו כנגד בית שילוחו ולנשחט כנגד בית שחיטתו. בא לו אצל פרו שנייה וסמך שתי ידיו עליו ונתודה. וכך היה אומ'. אנא השם. ע()[ו]יתי פשעתי חטאתי לפניך אני וביתי ובני אהרן עם קדושיך. אנא השם. כפר נא וגו'.
יומא, פרק ד, משנה ג | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
שחטו וקבל במיזרק את דמו. נתנו למי שהוא ממרס בו על ה(?ד?)[ר]וב(?ר?)[ד] הרביעי שבהיכל כדי שלא יק(ד)[ר]ש. נטל את המחתה ועלה לראש המזבח וחתה וירד והיניחה על ה()[ר]וב(?ר?)[ד] שבעזרה.
יומא, פרק ד, משנה ד | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בכל יום חותה בשל כסף ומערה לתוך של זהב. והיום חותה בשל זהב ובה היה מכניס.
בכל יום חותה בשל ארבעת קבים ומערה לתוך שלשלושת קבים. והיום חותה בשלשלושת קבים ובה היה מכניס. ר' יוסה או'. בכל יום חותה בשלסאה ומערה בתוך שלשלושת קבים. והיום חותה בשלשלושת קבים ובה היה מכניס.
*
בכל יום היתה כבידה והיום קלה. בכל יום היתה ידה קצרה והיום אר?וכ?ה. בכל יום היה זה-בה ירוק והיום אדום. ?ד?ברי ר' מנחם. בכל יום מקריב פרס בשחרית ופרס בין הערבים והיום מוסיף מלוא חופניו. בכל [יום] היתה דקה [וה]יום דקה מן הדקה.
יומא, פרק ד, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בכל יום כהנים עולים במזרחו שלכבש ויורדים במערבו. והיום עולים באמצע ויורדים באמצע. ר' יהודה או'. לעולם כהן גדול עולה באמצע ויורד באמצע. בכל יום כהן גדול מקדש ידיו ורגליו מן הכיור והיום מן הקיתון של זהב. ר' יהודה או'. לעולם כהן גדול מקדש ידיו ורגליו מן הקיתון של זהב.
יומא, פרק ד, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בכל יום היו שם ארבע מערכות והיום חמש. דברי ר' מאיר. ר' יוסי או'. בכל יום שלוש והיום ארבע. ר' יהודה או'. בכל יום שתים והיום שלוש.
יומא, פרק ה, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
הוציאו לו את הכף ואת המחתה. חפן מלא חפניו ונתן לתוך הכף. הגדול לפי גודלו והקטן לפי קטנו. וכך היתה מידתן. נטל את המחתה בימינו ואת הכף בשמאלו. מהלך בהיכל עד שמגיע בין שתי הפרכות המבדילות בין קודש !(בין קדש)! הקדשים. וביניהם אמה. ר' יוסה או'. לא היה שם אלא פרוכת אחת בלבד. שנ' "והבדילה הפרוכת לכם בין הקודש ובין קודש הקדשים".
החיצונה פרו()[פ]ה מן הדרום והפנימית מן הצפון. ומהלך ביניהם עד שמגיע לצפון והפך פניו לדרום. מהלך לשמאלו עם הפ!ור!כת עד שמגיע לארון. היגיע לארון נתן את המחתה בין שני הבדים. צבר את הקטרת על גבי גחלים וניתמלא הבית עשן. יצא ובא לו כדרך בית כניסתו. מתפלל תפילה קצרה בבית החיצון. ולא היה מאריך שלא להבעית את ישרא'.
יומא, פרק ה, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
משניטל הארון אבן היתה שם מימות הנביאים הראשונים ושתייה נקראת. גבוהה מן הארץ שלוש אצבעות. ועליה היה נותן.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות