סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • משנה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 200 לשנת 250
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
סוטה, פרק ב, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
*
ולמה היא אומרת. +<"אמן01> אמן". "אמן" [על] (ל)[ה]אלה. "אמן" [על] (ל)[ה]שבועה. "אמן" (ל..)[מא]יש זה. "אמן" (ל)[מ]איש אחר. "אמן" שלא ניטמאתי. ואם ניטמאתי יבוא!י! בי. "אמן" שלא סטיתי ארוסה ונשואה ושומרת יבם וכנו()[ס]ה. ר' מאיר אומ'. "אמן" שלא ניטמיתי ו"אמן" שלא אטמא.
סוטה, פרק ב, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
הכל שווים שאינו מתנה עמה קודם לשניתארסה ולא מי-שניתגרשה. ניסתרה לאחר (ונ ניסתרה לאחר) וניטמאת ואחר כך החזירה. לא היה מתנה עמה. זה הכלל. כל שתיבעל לא תהא אסורה לו (לו) לא היה מתנה עמה.
סוטה, פרק ג, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
היה נוטל את מנחתה מתוך ()[ק]פיפא מצרית ונותנה בכלי שרת ונותנה על ידיה. וכהן מניח את ידו תחתיה ומניפה.
סוטה, פרק ג, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
היניף והיגיש קמץ והקטיר. והשאר נאכל לכהנים. היה משקה ואחר כך מקריב את מנחתה. ר' שמעון אומ'. מקריב את מנחתה ואחר כך משקה. שנ' ["ואחר ישקה את האשה את המים". אם השקה] ואחר כך הקריב את מנחתה. כשירה.
סוטה, פרק ג, משנה ג | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
עד שלא נימחקה המגילה אמרה. איני שותה. מגילתה ניגנזת ומנחתה מתפזרת על הדשן. אין מגילתה כשירה להשקות בה שוטה אחרת. נימחקה המגילה ואמרה. טמאה אני. המים נישפכים ומינחתה מיתפזרת על הדשן. נימחקה המגילה. אמרה. איני שותה. מערערים אותה ומשקין אותה על כורחה.
סוטה, פרק ג, משנה ד | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אינה מספקת לשתות עד שפניה מוריקות ועיניה בו(טל)[לט]ות והיא מיתמלא גידים. והן אומרין. הוציאוה הוציאוה. שלא תטמא את העזרה. אם יש לה זכות היתה תולה לה. יש זכות תולה שנה אחת. יש זכות תולה שתי שנים. יש זכות תולה שלש שנים. מיכן אמ' בן עזיי. חייב אדם ללמד את בתו תורה שאם תשתה תידע שהזכות תולה לה.
ר' אליעזר אומ'. המלמד את בתו תורה מלמדה תיפלות. ר' יהושע אומ'. רוצה אשה בקב תיפלות מתשעת קבים [ו]פרישות. הוא היה אומ'. חסיד שוטה. רשע ערום. אשה פרושה. מכת פרושים. הרי אילו מכלי(ה) עולם.
סוטה, פרק ג, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
ר' שמעון או'. אין הזכות תולה במים המאררים. ואם אתה [אומ'] שהזכות תולה במים המאררים מד(ה)[ח]א אתה את המים ()[ב]פני כל הנשים השותות ומוציא א(ו)תה שם רע על הטהורות ששתו. ויאמרו. טמאות היו אלא שתלת להם זכות. ר' אומ'. הזכות תולה במים המאררים. ואינה יולדת ואינה משבחת אלא מתנונה והולכת. וסופה שהיא מיתה באותה מיתה.
סוטה, פרק ג, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
ניטמאת מנחתה עד שלא קדשה בכלי הרי ה!ו!א [כ]כל המנחות. ת()[יפדה]. ומשקדשה בכלי הרי היא [כ]כל המנחות. תישרף. {אלא}: <אילו01> שמנחותיהם נישרפות. האומר(ו)ת. טמאה אני לך. ושבאו לה עידים שה!ו!א טמאה. האומרת. איני שותה. ושבעלה אינו רוצה להשקותה. ושבעלה בעלה בדרך. וכל הנשואות לכהנים מנחותיהם נשרפת.
סוטה, פרק ג, משנה ז | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בת ישרא' שנישאת לכהן מנחתה נישרפת וכהנת שנישאת לישרא' מנחתה נאכלת. מה בין כהן לכהנ()[ת. מנחת כהנת נאכלת ומנחת כהן] אינה נאכלת. כהנת מתחללת וכהן אינו מתחלל. כהנת מטמא למיתים וכהן אינו מטמא למיתים. כהן אוכל בק(ו)דשי קדשים ואין כוהנת אוכלת בקדשי קדשים.
סוטה, פרק ג, משנה ח | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
מה בין האיש() לאשה. האיש פוריע ופורם ואין האשה פורעת ופורמת. האיש מדיר את בנו בנזיר ואין האשה מדרת את בנה בנזיר. האיש מגלח על נזירות אביו ואין האשה מגלחת (אתה) על נזירות אביה. האיש מקדש את בתו ואין האשה מקדשת את בתה. האיש מוכר את בתו ואין האשה מוכרת את בתה. האיש נסקל ערום ואין הא()[שה] נסקלת ערומה. האיש נתלה ואין האשה ניתל(ה)[ת]. האיש נמכר ביגנבו ואין [האשה] נמכרת בגניב(ה)[תה].
סוטה, פרק ד, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
ארוסה ושומרת יבם לא שותה ולא נוטלת כתובה. שנ' "אשר תשטה אשה תחת אישה". פרט לארוסה ולשומרת יבם. אלמנה לכהן גדול. גרושה וחלוצה לכהן הדיוט. ממזרת ונתינה לישרא'. ובת ישרא' לממזר ולנתין. לא שותה ולא נוטלת כתובה.
סוטה, פרק ד, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אלו לא שותות ולא נוטלות כתובת(ה). האומרת. טמאה אני לך. ושבאו לה עידים שהיא טמאה. [ו]האומרת. איני שותה. ואמ' [בעלה]. איני משקה. וש(ל)בעלה בעלה בדרך. נוטלת כתובתה ולא שותה. מתו בעליהן עד שלא ישתו. בית שמי אומ'. נוטלות כתוב()[ה] ולא שותות. ובית הילל אומ'. לא שותות ולא נוטלות כתובה.
סוטה, פרק ד, משנה ג | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
מעוברת חבירו ומינקת חבירו לא שותה ולא נוטלת כתובה. דבר' ר' מאיר. וחכמ' אומ'. יכול הוא להפרישה ולחזירה לאחר זמן. איילונית וזקינה ושאינה ראוייה לילד לא שותה ולא נוטלת כתובה. ר' לעזר אומ'. יכול הוא לישא לו (לא ל)אשה אחרת וליפרות ולירבות ממנה. ושאר כל הנשים או שותות או לא נוטלות כתובה.
סוטה, פרק ד, משנה ד | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אשת כהן שותה ומותרת לבעלה. אשת סרי?ס? שותה. על ידי כל העריות ומקנים חוץ מן הקטן וממי שאינו איש.
סוטה, פרק ד, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
ואילו שבית דין מקנים להם. מי שניתחרש בעלה או נשטה או שהיה חבוש בבית האסורים. לא להשקותה אמרו אלא לפ(ו)סלה מכתובתה. ר' יוסי אומ'. אף להשקותה. כשיצא בעלה מבית האסורים ישקינה.
סוטה, פרק ה, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
כשם שהמים בודקין אותה כך ה(א)[יו] בודקין אותו. שנ' "ובאו" "ובאו". כשם שהיא אסורה לבעל כך היא אסורה לבועל. שנ' "אם ניטמאה" "ניטמאה". דברי ר' עקיבה. אמ' ר' יהושע. כך הי()[ה] דורש זכריה בן הקצב. ר' אומ'. שני פעמ' האמורים בפרשה "אם ניטמאה" אחד לבעל ואחד לבועל.
סוטה, פרק ה, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בו ביום דרש ר' עקיבה. "!וכלי! חרס אשר יפול מהם אל תוכו כל אשר בתוכו יטמא". אינו אומ' ''טמא'' אלא ["יטמא"]. לטמא את אחירים וללמד על כיכר השיני שיטמא את השלישי. אמ' ר' יהושע. מי יגלה עפר מעיניך. רבן יוחנן בן זכיי. שהייתה או'. ע()[ת]יד דור אחר לטהר את הכיכר השלישי שאין לו מן התורה. והרי עקיבה תלמידך הביא לי מקרא מן התורה שהוא טמא. שנ'. "(ו)כל אשר בתוכו יטמ'".
סוטה, פרק ה, משנה ג | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
בו ביום דרש ר' עקיבה. "ומדותם מחוץ לעיר את פאת קדמ'" וגו'. ומקרא אחר או' "(ו)מקיר העיר וחוצה אלף אמה סביב". [ואי] איפשר לומ' "אלף אמה" שכבר נאמ' "אלפים באמה" [וא[י] איפשר לומ' "אלפים באמה" {שכבר נאמ' "אלף אמה"}] שכבר נאמ' "אלף אמה". ולמה נאמ' "אלף אמה" ולמה נאמ' "אלפים באמה". אלא "אלף אמה" מגרש ו"אלפים" תחום שבת.
ר' אליעזר בנו של ר' יוס()[ה] הגלילי אומ'. "אלף אמה" מגרש ו"אלפים" שדות וכרמים.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות