סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי
  • חיפוש
חיפוש מילה בטקסטים שבמאגרים על פי הערך המילוני ועל פי צורת המילה. לאחר קבלת תוצאות הביניים לחצו על איקון הצגת המובאות בשורה המתאימה. באזור הסינון מימין אפשר לצמצם את קורפוס הטקסטים לפני החיפוש.
סגירה/פתיחה

מובאות שמורות

תוצאות החיפוש שמורות בלשונית הזאת.
לקבלת פרטים מלאים על מילה בטקסט העבירו עליה את הסמן.

תאריך עדכון אחרון: כ"ו בטבת תשפ"ה, 26 בינואר 2025

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • משנה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 200 לשנת 250
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
מנחות, פרק ז, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
מנין לאומ'. הרי עלי תודה. לא יביא אלא מן החולין. שנ' "וזבחת + לייי א'היך צאן ובקר". והלא אין הפסח אלא מן הכבשים ומן העזים. אם כן למה נאמ' "צאן ובקר". אלא להקיש כל הבא מן הצאן ומן הבקר בפסח. מה פסח שהוא בא חובה אינו בא אלא מן החולין אף כל דבר שהוא בא חובה אינו בא אלא מן החולין.
הרי עליי שלמים. הואיל והן באים חובה אינן באים אלא מן החולין. הנסכים בכל מקום אינן באים אלא מן החולין.
מנחות, פרק ח, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
כל ק(ו)רבנות הציבור והיחיד באין מהארץ ומחוץ לארץ. מן החדש [ו]מן הישן. חוץ מן העומר ושתי הלחם. שאינן באין אלא מן החדש ומן הארץ. וכולם אינן באין אלא מן המובחר. ואי-זה הוא מובחר שלהן. מכמס וזוניחה אלפה לסולת. שנייה להם חפריים בבקעה. כל הארצות היו כשירות אלא מכן היו מביאין.
מנחות, פרק ח, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אין מביאין לא מבית הזבלים ולא מבית השלחים ולא מבית האילן. ואם הביא. כשר. כיצד הוא עושה. נ?ר?ה שנה ראשונה. השנייה זורעה קודם לפסח שבעים יום. והיא עושה סלת מרובה. כיצד הוא בודק. הגיזבר מכניס ידו לתוכה. עלה בה אבק. פסולה עד שינפנה. ואם היתליעה. פסולה.
מנחות, פרק ח, משנה ג | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
הת(ו)קעה אלפה לשמן. אבה שאול או'. שנייה לה רגב בעבר הירדן. כל הארצות היו כשירות אלא מכן היו מביאין.
אין מביאין לא מבית הזבלים ולא מבית השלחים ולא ממה שניזרע ביניהן. ואם הביא. כשר. אין מביאין אנפקינון. ואם הביא. פסול. אין מבי()[א]ין מן הגרגרים שנישרו במים. ולא מן הכבושים לא מן השלוקים. ואם הביא. פסול.
מנחות, פרק ח, משנה ד | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
שלשה זיתים ובהן שלשה שלשה שמנים. הזית הראשון ()[מ]גרגרו בראש הזית וכותש ונותן לתוך הסל. ר' יהודה או'. סביבות הסל. זה ראשון. טע(ו)ן בקורה. ר' יודה או'. באבנים. ז(ו)[ה] שני. חזר וטחן וטען. זה שלישי. הראשון למנורה והשאר למנחות.
הזית השיני מגרגרו בראש הגג וכותש ונותן לתוך הסל. ר' יהודה או'. סביבת הסל. זה ראשון. טע(ה)[ן] בקורה. ר' יהודה או'. באבנים. זה שני. חזר וטחן וטען. זה שלישי. הראשון למנורה והשאר למנחות.
הזית השלישי עוטנו בבית עד שילקה. ומעלהו ומנגבו בראש הגג וכותש ונותן לתוך הסל. ר' יהודה או'. סביבות הסל. זה ראשון. טען בקורה. ר' יודה או'. באבנים. זה שני. חזר וטחן וטע()[ן]. זה שלישי. הראשון למנורה והשאר למנחות.
מנחות, פרק ח, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
הראשון שבראשון אין למעלה ממנו. השיני שבראשון הראשון שבשיני שווים. השלישי שבראשון השיני שבשיני הראשון שבשלישי שווים. [ו]השלישי שבשני [ו]השיני שבשלישי שווים. השלישי שבשלישי אין למטה ממנו.
אף המנחות היו בדין שיטענו שמן זית זך. מה אם המנורה שאינה אכילה טעונה (טעונה) שמן זית זך. מנחות שהן לאכילה אינו דין שיטענו שמן זית זך. !שנ'! "זך כתית למאור". לא ''זך כתית למנחות''.
מנחות, פרק ח, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
מנין היו מביאין את היין. קרוחיים ו()[ע]טוליים אלפה ליין. שנייה להם בית-רימה ובית-לבן בהר וכפר-סיגנה בבקעה. כל הארצות היו כשירות אלא מכן היו מביאין.
אין מביאין לא מבית הזבלים ולא מבית השלחים ולא ממה שניזרע ביניהן. ואם הביא. כשר. אין מביאין אל()[יר]סטן. ואם הביא. כשר. אין מביאין ישן. דב' ר'. וחכמ' מכשירים. אין מביאין לא מתוק ולא מעושן ולא מבושל. ואם הביא. פסול. אין [מביאין] מן הדליות אלא מן הרוגליות. מן הכרמים העב(י)[ו]ד!ו!ם.
מנחות, פרק ח, משנה ז | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
לא היו כונסין אותו בחצבים גדולים אלא בחביות קטנות. ואינו ממלא חבית עד() פיה כדי שיהא ריחו נודף. אינו מביא לא מפיה מפני הקמחון ולא משוליה מפני השמרין. אלא מביא שלישה מאמצעה. כיצד הוא בודק. הגיזבר יושב והקנה בידו. זרק את הגיד והיקיש בקנה. ר' יוסה בר' יהודה או'. יין שעלה בו קמחון פסול. שנ' "תמימים יהיו לכם ומנחתם". "תמימים יהיו לכם וניסכיהם".
מנחות, פרק ט, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
שתי מידות שליבש היו במקדש. עישרון וחצי עישרון. ר' מאיר או'. עישרון +<עשרון01> וחצי עישרון. עישרון מה היה משמש. שבו היה מודד כל המנחות. לא היה מוד()[ד] לא +ב<של01>שלשה לפר ולא בשלשנים לאיל. אלא מודדן עשרונות. חצי עישרון מה היה משמש. שבו היה חולק מינחת כהן גדול מחצה בבקר מחצה בין הערבים.
מנחות, פרק ט, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
שבע מידות שללח היו במקדש. הין. וחצי ה()[ה]ין. ושלישית ההין. ורביעית ההין. לוג. וחצי לוג. ורביעית. ר' אלעזר בר' צדוק אומ'. שנתות היו להין. עד כן [לפר]. עד כן לאיל. עד כן לכבש. ר' שמעון או'. לא היה שם הין. +<וכי מה היה הין משמש01>. אלא מידה יתירה של לוג(ו) [ו]מחצה היה שם שבו היה מוד!ר! למינח(ו)ת כהן גדול. לוג ומחצה בבקר ולוג ומחצה בין הערבים.
מנחות, פרק ט, משנה ג | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
*
רביעית מה היתה משמשת. רביעית מים של מצורע. רביעית שמן לנזיר. חצי לוג מה היה משמש. חצי לוג מים לסוטה. חצי לוג שמן לתודה. ובלוג היה מודד לכל המנחות. אפילו מנחה של ששים עישרון נותן לה ששים לוג. ר' אליעזר בן יעקב אומ'. אפילו מנחה של ששים עישרון אין לה אלא לוגה. שנ' "למנחה ולוג שמן". ששה לפר. ארבעה לאיל. שלשה לכבש. ושלשה ומחצה למנורה. מחצי לוג לכל נר.
מנחות, פרק ט, משנה ד | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
מערבין ניסכי פרים !כ!ניסכי אילים. ניסכי {(ו)אילים}: <כבשים01> בניסכי כבשים. שליחיד בשלציבור. שליום בשלאמש. אבל אין ()[מ]ערבין נסכי כבשין בנסכי פרים ואילים. אם בללן אלו בפני עצמן ואילו בפני עצמן ונתערבו. כשירין. אם עד שלא בלל. פסל. הכבש הבא עם העומר אפ-על-פי שמינחתו כפולה לא היו נסכיו (פ) כפולין.
מנחות, פרק ט, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
כל מידות שהיו במקדש היו נגדשות חוץ משל כהן גדול שהי(תה)[ה] גדשה בתוכה. מיד(ו)ת(י): ה-לח בירוציהן קודש. מידות היבש בירוציהן חול. ר' ע(ל)[ק]יבה אומ'. מיד(ו)ת הלח קודש. לפיכך בירוציהן קודש. מידת היבש חול. לפיכך בירוציהן חול. ר' יוסה או'. לא משם זה. אלא שהלח נעכר והיבש אינו נעכר.
מנחות, פרק ט, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
כל ק(ו)רבנות הציבור והיחיד טעונים נסכים. חוץ מן הבכור והמעשר והפסח והחטאת והאשם. אלא שחטאתו של מצורע ואשמו טעונים (סמיכה) נסכים.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות