סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • משנה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 200 לשנת 250
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
פסחים, פרק ה, משנה ד | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
השוחט את הפסח על החמץ עובר בלא תעשה. ר' יהודה אומ'. אף על התמיד. ר' שמעון או'. הפסח בארבעה-עשר. לשמו חייב ושלא לשמו פטור. ושאר כל הזבחים ב[י]ן לשמן ב[י]ן שלא לשמן. פטור. ובמועד. לשמו פטור ושלא לשמו חייב. ושאר כל הזבחים בין לשמן בין שלא לשמן חייב. חוץ [מן] החטאת ששחטה שלא לשמ(ן)[ה].
פסחים, פרק ה, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
הפסח נשחט בשלוש כיתים. שנ' "ושחטו אתו כל קהל עדת ישרא' בין הערבים". קהל ועדה וישרא'. נכנסה (?ב?)[כ]ת הראשונה ונתמלת העזרה. נ(י)עלו דלתות העזרה. תקעו והריעו ותקעו. הכהנים עומדים שורות שו?ר?ות ובידיהם בזיכי כסף ובזיכי זהב. שורה שכולה כסף כסף ושורה שכולה זהב זהב. ולא היו מעורבים. ולא הי(ה)[ו] לבזיכים שוליים שמא יניחום ויקר(ו)ש הדם.
פסחים, פרק ה, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
שחט ישר' וקיבל הכהן (הכהן). נותנו לחבירו וחבירו לחבירו. מקבל את המלא ומחזיר את הריקם. (?מ?)[כ]הן הקרוב אצל המזבח זורקו זריקה אחת כנגד היסוד.
פסחים, פרק ה, משנה ז | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
יצאת כת הראשונה ונכנסה שנייה. יצאת שנייה ונכנסה שלישית. כמעשה הראשונה כן מעשה שנייה ושלישית. קראו את [ה]הלל. אם גמרו שנו. ואם שנו שילשו אפ-על-פי שלא שילשו (ו)מימיהם. ר' יהודה או'. מימיה שלכת השלישית לא היגיעה ל"אהבתי כי ישמע ייי" מפני שעמה ממועטים.
פסחים, פרק ה, משנה ח | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
כמעשהו בחול כן מעשהו בשבת. אלא שהכהנים מדיחין את העזרה שלא כרצון חכמ'. ר' יהודה אומ'. כוס היה ממלא מדם התערובת. זורקו זריקה אחת על גבי המזבח. ולא הודו לו חכמים.
פסחים, פרק ה, משנה ט | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
כיצד תולים ומפשיטים. אנקליות שלברזל היו קבועים בכותלים ובעמודים שבהן תולים ומפשיטים. כל מי שאין לו מקום ליתלות. מקלות דקים חלקים היו שם ומניח על כתיפו ועל כתף חבירו ותולה ומפשיט. ר' אליעזר או'. ארבעה-עשר שחל להיות בשבת מניח את ידו על כתף חבירו ויד חבירו על כתיפו ותולה ומפשיט(ים).
פסחים, פרק ה, משנה י | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
קרעו והוציא(ו) את אמוריו. נתנן במגס והקטירן על גבי המזבח. יצאת כת הראשונה וישבה לה [להר]-(ל)הבית שנייה בחיל והשלישית במקומה. חשיכה. יצאו וצלו את פיסחיהם.
פסחים, פרק ו, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אלו דברים בפסח דוחין את השבת. שחיטתו וז(י)ר[י]קת דמו ומיחו[י] קרביו והקטר חלביו. אבל צל?י?יתו והדחת קרביו אינן דוחים. הרכיבו והבאתו מחוץ לתחום וחתיכת יבלתו אינן דוחים. ר' אליעזר אומ'. דוחים.
פסחים, פרק ו, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אמ' ר' אליעזר. מה אם שחיטה שהיא משם מלאכה דוחה את השבת. אלו שהן משום שבות לא ידחו את השבת. אמ' לו ר' יהושע. יום טוב יוכיח. שהיתיר בו משום מלאכה ואסר בו משום שבות.
אמ' לו ר' אליעזר. מה זה. יהושע. ומה ראיה (ל)רשות [ל]מצוה. השיב ר' עקיבה. הזייה תוכיח. שהיא מצוה והיא משום שבות. אינה דוחה את השבת. אף אתה אל תתמה על אלו שאף-על-פי שהן מצוה והן משום שבות לא ידחו את השבת.
אמ' לו ר' אליעזר. ועליה אני דן. מה אם שחיטה שה!ו!א משום מלאכה דוחה את השבת. הזיה שהיא משום שבות אינה דוחה את השבת. אמ' לו ר' עקיבה. חילוף. מה אם הזייה שהיא משום שבות אינה דוחה את השבת. אף שחיטה שהיא משום מלאכה לא תדחה את השבת.
אמ' לו ר' אליעזר. עקיבה. עק(?ד?)[ר]תה מה שכתוב [בתו']. "בין הערבים" "במועדו" בין בחול בין בשבת. אמ' לו. הבא לי מועד לא^לו (ב)[כ]מועד (ב)[ל]שחיטה. כלל אמ' ר' עקיבה. כל מלאכה שאיפשר לה לעשות מערב שבת אינה דוחה את השבת. שחיטה שאי+ [אי]פשר לה לעשות מערב שבת דוחה את השבת.
פסחים, פרק ו, משנה ג | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אימ()[ת]י מביאים עמו חגיגה. בזמן שהוא [בא] בחול בטהרה ובממועט. בזמן שה(י)[ו]א בא בשבת במרובה [ו]בטומאה אין מביאין עמו חגיגה.
פסחים, פרק ו, משנה ד | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
חגיגה היתה בא[ה] מן הבקר ומן הצאן (ו)מן הכבשים ומן העזים (ו)מן הזכרים ומן הנקיבות ונאכלת לשני ימים.
פסחים, פרק ו, משנה ה | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
הפסח ששחטו שלא לשמו בשבת. חייב עליו חטאת. ושאר כל הזבחים ששחטן לשם הפסח. אם אינן ראוים [חייב. ואם ראוין] הן. ר' ליעזר מחייב חטאת. ר' יהושע פוטר.
אמ' ר' אליעזר. מה אם הפסח שהוא מותר לשמו כשישינה את שמו חייב. זבחים שהם אסורים לשמן (ב)[כ]שישינה את שמ?()[ן]? אינו דין שיהא חייב. אמ' לו ר' יהושע. (אם) לא. [אם] אמרתה בפסח ששינהו בדבר אסור תאמר בזבחים ששינן בדבר מותר.
אמ' לו ר' ליעז'. אמורי ציבור יוכיח[ו]. שהן מותרין לשמן והשוחט [אחרים] לשמן חייב. אמ' לו ר' יהושע. לא. אם אמרתה באמורי ציבור שיש להם קצבה תאמר בפסח שאין לו קצבה. ר' מאיר או'. אף השוחט לשם אמורי ציבור פטור.
פסחים, פרק ו, משנה ו | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
שחטו שלא ל()[א]וכליו ושלא למנוייו לערלים ולטמאים. חייב. לאוכליו ושלא לאוכליו. לימנוייו [ו]שלא למנוייו. (לערלים ולטמאים. חייב. לאוכליו ושלא לאוכליו. למנוייו שלא למנוייו). למולים ולערלים ולטמאים ולטהורים. פטור. שחטו ונימצא בעל מום. חייב. שחטו ונמצא טריפה בסתר. פטור. שחטו ונודע (או) שמשכו הבעלים את (?ידם?): [ידיהן] או שמתו או שניטמ(ו)[או]. פטור. מפני ששחט ברשות.
פסחים, פרק ז, משנה א | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
*
כיצד צולין את הפסח. שפוד שלרימון תחבו מתוך פיו עד בית נקובתו ונותן את כרעיו ואת בני מעיו לתוכו. דב' ר' מאיר. ר' עקיבה או'. כמין בישול הוא זה. אלא תולן חוצה לו.
פסחים, פרק ז, משנה ב | המסירה: Budapest, Magyar Tudomanyos Akademia, MS. Kaufmann, A 50
אין צולין את הפסח לא בשפוד ולא באסכלה. ר' צדוק אומ'. מעשה ברבן גמליאל שאמ' לטבי עבדו. צא וצלה לנו את הפסח על האסכלה. נגע בחרסו שלתנור. יקלוף את מקומו. נטף מרטבו על החרס. חזר עליו. יטול את מקומו. נטף מרטבו על הסולת. יקמוץ את מקומו.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות