סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי
  • חיפוש
חיפוש מילה בטקסטים שבמאגרים על פי הערך המילוני ועל פי צורת המילה. לאחר קבלת תוצאות הביניים לחצו על איקון הצגת המובאות בשורה המתאימה. באזור הסינון מימין אפשר לצמצם את קורפוס הטקסטים לפני החיפוש.
סגירה/פתיחה

מובאות שמורות

תוצאות החיפוש שמורות בלשונית הזאת.
לקבלת פרטים מלאים על מילה בטקסט העבירו עליה את הסמן.

תאריך עדכון אחרון: כ"ו בטבת תשפ"ה, 26 בינואר 2025

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תוספתא

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: לפני שנת 300
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
מעשר שני, פרק ב, הלכה ז | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
נוטל את השנייה ומחלל את המעות עליה. ושלישית הרי זה מותרת. מפני שאמרו. מחללין נחשת על הכסף וכסף על הזהב. כסף על הנחשת מדוחק. אבל לא זהב על הכסף.
ר' לעזר בי ר' שמעון אומ'. כשם שמחללין כסף על נחשת כך יחללו זהב על הכסף. אמ' לו ר'. ומפני מה מחללין כסף על נחשת. שכן מחללין כסף על הזהב. לא יחללו זהב על הכסף שאין מחללין זהב על הנחשת.
ר' לעזר בי ר' שמעון או'. מעשר שני של זהב מחללין אותו על מעות שבירושלם. במי דברים אמורים. בשל דמיי. אבל בשל ודיי הרי זה אסור. אף בדמיי מחללין אותו אכלין על אכלין.
מעשר שני {של דמיי} של זהב שעשאו כלים אין לו פדיון. אם היה של כסף הרי זה מותר. מעשר שני של דמיי שנתערב בשל ודיי יאכלו בחמור שבהן.
מעשר שני, פרק ב, הלכה ח | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
חומר בהקדש שאין במעשר שני ובמעשר שני שאין בהקדש. הקדש מתחלל על הכל. מעשר שני אין מתחלל אלא על מעות בלבד. הקדש אין עולה {מאיל}: <מאילך01>. מעשר שני עולה {מאיל}: <מאילך> ושלא {מאיל}: <מאילך>. הקדש נכנס לירושלם ויוצא. מעשר שני נכנס לירושלם ואין יוצא.
*
חומר במעשר שני. שמעשר שני קונה את הקנקן ואוסר דמיו. ועירובו ספק עירובו כל שהוא. אסור לאונן וטעון חומש. וטעון ודוי. ולא הותר לאכילה אלא בפדיון. ואין מדליקין בו את הנר. מה שאין כן בהקדש.
מעשר שני, פרק ב, הלכה ט | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
חומר בהקדש. שההקדש חל על הכל. ומועלין בו. ולא הותר לאכילה אלא בפדיון. מה שאין כן במעשר שני.
מעשר שני, פרק ב, הלכה י | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
ר' מאיר או'. (אף) אין מחללין כסף ופירות על הכסף אלא אם יש עמו פרוטרוט. וחכמים (או') מתירין. ר' יעקב או' משמו. שלשה דינרי כסף ודינר הי מעות !והי! פירות. ר' שמעון בן לעזר אומ'. שמיי הזקן או'. יניחנה בחנות ויאכל כנגדה.
מעשר שני, פרק ב, הלכה יא | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
היו לו שתי מגורות. אחת של תרומה ואחת של מעשר שני. ומצא ביניהן פירות. קרוב לתרומה יפלו לתרומה. למעשר שני יפלו למעשר שיני. מחצה על מחצה מטילין אותו לשני חמרין.
ר' יוסה בי ר' יהודה או'. תיבה שנשתמשו בה חולין ומעשר שני ומצא בתוכה מעות. אם רוב הניחו חולין. חולין. אם רוב הניחו מעשר שיני. +<מעשר שיני01>. אמ' להם ר' {שלמים}: <שמעון01>. הרי שלמים שיש בהן חזה ושוק שהן אסורין לזרים.
ר' שמעון בן יהודה אמ' משם ר' יוסה. כך אמרו בית הלל לבית שמיי. אי אתן מודין בפירות שלא נגמרה מלאכתן שאם {יפרח}: <יפדה09> מעשר שיני שלא יאכל בכל מקום. אף פירות שנגמרה מלאכתן כיוצא בהן. אמרו להן בית שמיי. לא. אם אמרתם בפירות שלא נגמרה מלאכתן {כיוצא בהן אמרו להן בית שמיי לא אם אמרתם בפירות שלא נגמרה מלאכתן} שיכול להפקירן להוציאן מידי תרומה ומעשרות.
אמ' להן בית הלל. אף פירות שנגמרה מלאכתן יכול לעשותן תרומה ומעשרות על מקום אחר. +<דבר-אחר01>. אין חייבין תרומה ומעשרות אלא עד שיירומו.
מעשר שני, פרק ב, הלכה יב | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
אילן שעומד בפנים {ונוטה}: <ונופו01> נוטה {לפנים אין}: <לחוץ יש01> למעשר שלו פדיון. החזיר נופו לפנים אין למעשר שיני שלו פדיון. היה עומד בחוץ ו?נ?ופו נוטה לפנים. אין למעשר שיני שלו פדיון. החזיר ?נ?ופו לחוץ יש למעשר שני שלו פדיון.
בתי {בתים}: <בדים> שפתחיהן לפנים וחללן לחוץ. פתחיהן לחוץ וחללן לפנים. בית שמיי אומ'. אין פודין בהן מעשר שני כאלו הן מבפנים. ואין אוכלין בהן קדשים קלים כאילו הן בחוץ. ובית הלל אומ'. מכנגד חומה ולפנים כלפנים. ומכנגד חומה ולחוץ כלחוץ.
אמ' ר' יוסה. זו משנת ר' עקיבא. משנ!ת! ראשנה. בית שמיי. אין פודין בהן מעשר שני כאילו הן מבפנים. ואין אוכלין בהן קדשים קלים כאילו הן מבחוץ. ובית הלל אומ'. הרי הן כלשכות. את שפיתחה לפנים כלפנים ואת שפתחה לחוץ כלחוץ.
מעשר שני, פרק ב, הלכה יג | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
לשכה ב?נ?ויה בקודש ופתחה לחול. תוכה חול וג!נ!ה קודש. +<אין01> אוכלין בה קדשי קדשים ואין שוחטין בה קדשים קלים ואין חייבין עליה +<משום01> טומאה.
מעשר שני, פרק ב, הלכה יד | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
ב?נ?ויה בחול ופתחה לקודש. אע'פ שאין מקיימין כן. תוכה קודש וג!נ!ה חול. אוכלין בה קדשי קדשים + וחייבין עליה משום טומאה.
מעשר שני, פרק ב, הלכה טו | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
בנויה בקודש ופתוחה לחול ולקודש. כולה קודש. ב?נ?ויה בחול ופתוחה לקודש ולחול. כולה חול. ב?נ?ויה בקודש ובחול ופתוחה לקודש +<ולחול> כגון לשכת בית המוקד תוכן וג?ג?ותיהן. מכנגד הקודש ולקודש קודש. ומכנגד החול לחול חול. אם לאכילת קדשים הכל הולך אחר פתחה. אם לעניין טומאה מכנגד חומה ולפנים הכל הולך אחר פתחה.
היתה בנויה בחומת !ירושלם!. אוכלין בה קדשי קדשין !ואין שוחטין! בה קדשים קלים. היתה בנויה ?ב/כ?חומת !עזרה. שוחטין! +<בה קדשים09> קלין ואין פודין בה מעשר שיני. בית הבנוי בחומה. ר' יהודה או'. כאילו הוא מבחוץ. ר' שמעון או'. כאלו הוא מבפנים. כל הלשכות כולן ב!ג!ויות בקודש. ר' יוסה או'. תחומי ארץ-ישראל שבכתובים נידונין בחוצה לארץ. ר' לעזר בי ר' יוסה אומ'. נידונין בארץ-ישראל.
מעשר שני, פרק ב, הלכה טז | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
מעשר שני שנכנס לירושלם ונטמא. בין שניטמא באב הטומאה ובין שנטמא בולד הטומאה. בין מבפנים בין מבחוץ. בית שמיי או'. הכל ייפדה ויאכל בפנים. ובית הלל אומ'. הכל ייפדה ויאכל בחוץ. +. +<דברי ר' מאיר. ר' יהודה אומ'. {חוץ מי שניטמא} בית שמאי אומ'. הכל יפדה ויאכל בפנים01> חוץ משנטמא באב הטומאה בחוץ. ובית !(הלל)! {שמאי} או'. הכל ייפדה ויאכל בחוץ. חוץ מה שנטמא בולד הטומאה מבפנים.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות