סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תוספתא

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: לפני שנת 300
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
עוקצין, פרק א, הלכה ד | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
*
ר' יוסי או'. לקטן לתלותן בחופתו או על פתח חנותו הרי אילו מצטרפין. וכן היה ר' יוסי או'. שורשי העובשין התפוחין והאתרוגין של-קטן לתלותן לחופתו או על פתח חנותו הרי אלו מצטרפין.
עוקצין, פרק א, הלכה ה | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
תבואה שפססה בגורן לא מטמאה ולא מיטמאה ולא מצטרפת. ר' יוסי או'. מצטרפת מפני שהופכה בעתר.
עוקצין, פרק א, הלכה ו | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
וכן היה ר' יוסי אומ'. שורשי חילפות תרדין טמא מפני שנאכל עמה. וכן היה ר' יוסי או'. עוקץ דלעת טמא מפני שנמכר עמה. ר' שמעון אומ'. עוקץ מרחפית טמא מפני שנמכר עמה. ר' אלעזר בר' צדוק אומ'. עוקץ קינרס שלשה טפחים.
עוקצין, פרק א, הלכה ז | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
קליעה של שום שנפלו משקין על אחד מהן הוא טמא וחיבורו טהור שאין חיבורי אדם חיבור. אתרוג שנפרץ ותחבו בכוש אין זה חיבור שאין חיבורי אדם חיבור.
עוקצין, פרק א, הלכה ח | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
עיסה שנילשה במי פירות טהורה. אין לך שמחבר את האוכלין אלא שלשה משקין בלבד. אמרו לו לר' יהודה. לא יד ?ו?לא שומר הוא ולא מטמא ולא מיטמא ולא מצטרף. עוקץ הרמון טמא. ר' אלעזר אומ'. הנוגע בעמוד טמא בסיאר ובמסרוק טהור.
עוקצין, פרק ב, הלכה א | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
הרוטב שנאכל חציו וחציו קיים כנגד האוכל מצטרף שלא כנגד האוכל אין מצטרף. {יבישה כנגד האוכל אין מצטרף}. יבישה כנגד האוכל טמא שלא כנגד האוכל טהור. דברי ר' מאי'. וחכמים או'. יבישה הכל טהור.
עוקצין, פרק ב, הלכה ב | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
הרוטב שנמוק חצ?י?ו וחציו קיים כנגד האוכל מצטרף שלא כנגד האוכל אין מצטרף. אי-זהו נגד האוכל. ר' אומ'. עד חלל.
עוקצין, פרק ב, הלכה ג | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
חבילי אזוב והסיאה והקורנית כנגד האוכל מצטרף שלא כנגד האוכל אין מצטרף. אי-זהו נגד האוכל. ר' אומ'. עד חלל.
עוקצין, פרק ב, הלכה ד | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
עצם ש?י?ש עליו בשר וכן {המוס}: <המוח> שבראש ושבקולית כנגד האוכל מצטרף שלא כנגד האוכל אין מצטרף. אי-זהו נגד האוכל. אם יש שם חלל. עד חלל. אין שם {שם} חלל אינו טמא אלא סל העליון בלבד.
עוקצין, פרק ב, הלכה ה | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
ר' יהודה אומ'. קולית שיש עליה כזית בשר גורר את כולה לטומאה. ר' ישמעאל אומ'. רואין את הבשר שעליה שאם ימתח ויש בו כדי הקיפו כחוט הערב כנגדו מצטרף.
עוקצין, פרק ב, הלכה ו | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
העצמות והגידים והקרנים והטלפים מצטרפין לטמא טומאת אוכלין אבל לא טומאת נבלות. אבל נעשין הן ידות לטמא טומאת נבלות.
עוקצין, פרק ב, הלכה ז | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
הרוטב שנתנו על גבי חתכות ללתותן וכן גריסין שנתנן על גבי פרוסות להקפותן הנוגע בין ברוטב ובין בחתכות ובין במקפה ובין בגריסין כולו חיבור. התמרים והגרוגרות !שהפכן! ונעשו +<אם09> חיבור. +<רבי אומר09>. אם ללתותן חיבור אם להוציא מימיהן אין חיבור.
עוקצין, פרק ב, הלכה ח | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
התמרים האגוז השקד והתמרה המתקשקשין משתערין לכמות שהן. המחתך לבשל כיון שקרצו !חיבור!. לכבוש לשלוק ולהניח על השלחן חיבור עד שיתחיל לפרק. התחיל לפרק זה שהתחיל בו אין חיבור והשאר חיבור.
עוקצין, פרק ב, הלכה ט | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
קליפי {קילין}: <פולין> !והשומשין! אם יש בהן אוכלין מטמאין טומאת אוכלין. אין בהן אוכל אין מטמאין טומאת אוכלין.
עוקצין, פרק ב, הלכה י | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
קלפי !ט!לפין אע'פ שיש בהן אוכל אין מטמא' טומאת אוכלין. גרעיני זתים וגרעיני תמרים ששלקן אין מטמאין טומאת אוכלין. כינסן לאוכלין מטמאין טומאת אוכלין. גרעיני חרובין אע'פ ששלקן מטמאין טומאת אוכלין. החרצנים והזגין אע'פ שכינסן לאוכלין בטלה דעתו.
עוקצין, פרק ב, הלכה יא | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
ירקות שיבשו באביהן כגון כרוב ודלעת יבשו באיבהן אין מטמאין טומאת אוכלין. לקטן ויבשן אין מטמאין טומאת אוכלין.
עוקצין, פרק ב, הלכה יב | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
אילן שנקצץ ובו פירות הרי אילו כתלושין. יבש ובו פירות הרי הן כמחוברין.
עוקצין, פרק ב, הלכה יב | המסירה: [1521] דפו"ר, ויניציאה רפ"א
+ שנמרק חצייה וחצייה קיים הרי זה אינו חיבור. נמרק האמצעי והצדדין קיימין אין הצדדין חבור זה את זה. רמון שנמוק חציו וחציו קיים הרי זה אינו חיבור. נמרק האמצע והצדדין קיימין אין הצדדין חבור זה לזה.
עוקצין, פרק ב, הלכה יג | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
התחיל לפרק באגוזין ולפקל בבצלין אע'פ שיש לפניו מאה כור התחיל באחד מהן אין חיבור. היו שנים או שלשה והתחיל באחד מהן זה שהתחיל בו אין חיבור והשאר חיבור. בן עזיי אומ'. טהרו שלשתן.
עוקצין, פרק ב, הלכה יד | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
מלפין שחתכו ונתנו על גבי שלחן חיבור עד שיתחיל לפרק. התחיל לפרק {התיבה}: <חתיכה09> וכל העולה עמה אין חיבור והשאר חיבור. פיקה התחתונה חיבור לעצמה ואין חיבור לחתכות.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות