סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תוספתא

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: לפני שנת 300
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
עירובין, פרק ו, הלכה כ | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
הבית והעליה. החצר והגג. אין מצטרפין לארבע אמות.
עירובין, פרק ו, הלכה כא | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
דיאטה שהיא מאה אמה לא ישפוך על פי הביב. אבל שופך הוא לגג והן יורדין לביב.
עירובין, פרק ו, הלכה כב | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
*
אין עושין לה צנור אבל עושין לה מזחלה. שלא יאמרו. צנורו של פלוני מקלח מים בשבת.
עירובין, פרק ו, הלכה כג | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
צנור המקלח לרשות הרבים. אחד מים ואחד יין. קולט בין ביד בין בכלי ושותה. ובלבד שלא יצרף פיו {עם}: <או01> פי החבית עם רשות הגג למעלה מעשרה טפחים וישתה. אבל מצרף הוא פיו לצנור למטה מעשרה טפחים ושותה.
לא יצרף אדם ידו עם הכותל ועם המזחילה עם רשות הגג למעלה מעשרה טפחים וישתה. אבל מצרף הוא ידו לצנור למעלה מעשרה טפחים ושותה. אם יש בפי צנור ארבעה על ארבעה טפחים אסור. שאין מטלטלי' מרשות לרשות.
עירובין, פרק ו, הלכה כד | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
בור ברשות הרבים. אם אינו בינו לכותל ארבעה טפחים כדי שיהלך אדם. בני חצר מותרין ובני עליה אסורין. אם יש בינו לכותל ארבעה טפחים כדי שיהלך אדם. בני חצר אסורין ובני עליה מותרין.
בור שלפני החלון. משלשל וממלא הימנו בשבת ובלבד שלא יהא בינו ולכותל ארבעה טפחים כדי שיהלך אדם. ואם יש בפי הבאר ארבעה על ארבע' טפחים. בין כך ובין כך משלשל וממלא הימנו בשבת. בור שבין שתי חצרות. משלשל וממלא הימנו בשבת. ובלבד שלא יהא בינו לכותל ארבעה טפחים כדי שיהלך אדם. אם יש בפי הבור ארבעה על ארבעה טפחים אסור. שאין מטלטלין מרשות לרשות.
עירובין, פרק ו, הלכה כה | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
אמת המים שלפני חלון. משלשל וממלא הימנה בשבת. ובלבד שלא יהא בינה לכותל ארבע' טפחים כדי שיהלך אדם. זה היה מעשה באמה של פרטליס. ובא מעשה לפני רבן שמעון בן גמליאל ואמ'. הואיל ואין בינה לבין הכותל ארבעה טפחים כדי שיהלך אדם. בין כך ובין כך משלשל וממלא הימנה בשבת.
עירובין, פרק ו, הלכה כו | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
אמת המים שעוברת בחצר אין ממלאין הימנה בשבת. אלא אם כן עשו לה מחיצה גבוהה עשרה טפחים בכניסה וביציאה. עשו לה בכניסה ולא ביציאה. ביציאה ולא בכניסה. אין ממלאין הימנה בשבת. אלא אם כן עשו לה מחיצה גבוהה עשרה טפחים בכניסה וביציאה. היתה רחבה מראש אחד וצרה מראשה אחד. הרי זה מרחיב את מקום הצר. וכן אתה או' בביבין המ!שק!טין תחת הבתים ותחת החצרות.
ר' יהודה או'. כתלים שעל גביהן נדונין כמחיצה. אמ' ר' יהודה. מעשה באמת המים שהיתה באה מאבל לצפורי והיינו ממלאין ממנה על פי זקנים בשבת. אמרו לו. מפני שלא היתה עמוקה עשרה ורחבה ארבעה.
עירובין, פרק ו, הלכה כז | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
גזוזטרה שהיא למעלה מן הים אין ממלאין הימנה בשבת. אלא אם כן עשו לה מחיצה גבוהה עשרה טפחים למטה מן הים. אע'פ שהמים צפין על גבה אינן כלום. ר' מאיר או'. אף מלמעלה. ר' חנניה בן עקביא אומ'. גזוזטרה שהיא למעלה מן הים גבוהה עשרה טפחים נוקבה וממלא הימנה בשבת.
עירובין, פרק ז, הלכה א | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
פתחי גנות שיש להן בית שער מבפנים פותחין ונועלין בהן מבפנים. מבחוץ פותחין ונועלין בהן מבחוץ. מיכן ומיכן פותחין ונועלין בהן מיכן ומיכן. אין להן מיכן ומיכן וכן פתחי חניות ברשות הרבים. ר' מאיר אומ'. בזמן שבית המנעול למטה מעשרה טפחים נוטל את המפתח מן האסקופה ונותנו למנעול ופותח ומטלטלו בתוך הבית ומחזירו למנעול ונועל ומניחו במקומו.
ובזמן שבית המנעול למעלה מעשרה טפחים מביא את המפתח מערב שבת ונותנו למנעול ופותח ומטלטלו בתוך הבית. ומחזירו למנעול ונועל ונוטלו ומניחו במקומו. וחכמים או'. אף בזמן שמנעול למעלה מעשרה טפחים נוטל את {את} המפתח מן האסקופה ונותנו למנעול ופותח ומטלטלו בתוך הבית ומחזירו למנעול ונועל ונוטלו ומניחו בחלון שעל גבי שקוף. אם יש בפי חלון ארבעה על ארבעה טפחים אסור. שאין מטלטלין מרשות לרשות.
עירובין, פרק ז, הלכה ב | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
ה!ה!רים והפיסקין וספינה ברשות הרבים גבוהין עשרה טפחים אין מטלטלין לא מתוכן לרשות הרבים ולא מרשות הרבים לתוכן. אבל יורד לתוכן ואוכל. פחות מיכן. בתוך ארבע אמות מותר. חוץ לארבע אמות אסור.
עירובין, פרק ז, הלכה ג | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
אמת המים ברשות הרבים עמוקה עשרה טפחים. וכן גומא. אין מטלטלין לא מתוכה לרשות הרבים ולא מרשות הרבים לתוכה. אבל יורד לתוכה ושותה. אם היו המים מועטין מזליף לתוך ידו ושותה.
עירובין, פרק ז, הלכה ד | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
היו שנים. זה מעמיד לחבירו הלז ושותה וזה מעמיד לחבירו הלז ושותה. פחות מכן. בתוך ארבע אמות מותר. חוץ לארבע אמות אסור.
עירובין, פרק ז, הלכה ה | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
אילן ברשות הרבים גבוה עשרה טפחים. אם אין נופו גבוה מן הארץ שלשה טפחים מטלטלין תחתיו. היה גבוה משלש רוחותיו ונמוך מרוח אחת. רואין את הנמוך כאלו הוא פתח ובלבד שלא יהא נמוך יתר על הגבוה.
עירובין, פרק ז, הלכה ו | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
חורבה ברשות הרבים עמוקה עשרה טפחים. חלון שעל גבה שופכין לתוכה מים בשבת. היו שתים. שתיהן אסורות. שאין שתי רשויות משתמשות ברשות אחת. היתה אחת והיא של רבים. אסורה עד שיעריבו. אשפה ברשות הרבים גבוהה עשרה טפחים. חלון שעל גבה זורקין לה בשבת. היו שתים. שתיהן אסורות. שאין שתי רשויות משתמשות ברשות אחת. היתה אחת והיא של רבים. אסורה עד שיעריבו.
עירובין, פרק ז, הלכה ז | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
בני חצר ובני מרפסת שעירבו אילו לעצמן ואילו לעצמן. כל שגבוה עשרה טפחים למרפסת. פחות מיכן לחצר. במי דברים אמורים. בזמן שהן של רבים ועירבו אילו לעצמן ואילו לעצמן. או שהיו של יחידים ושכחו ולא עירבו. אבל אם היו של רבים ושכחו ולא עירבו הגג והמרפסת והחצר ואכסדרה כולן רשות אחת הן.
עירובין, פרק ז, הלכה ח | המסירה: Wien, Oesterreichische Nationalbibliothek, 46
חצר גדולה שנפרצה לרשות הרבים ונשתיירו בה גדודיות גבוהות עשרה טפחים. עד עשר אמה מותר מפני שהוא כפתח. פחות מכן. מותרין לאותה שבת ואסורין לעתיד לבא. דברי ר' מאיר. וחכמים או'. אם מותרין לאותה שבת מותרין לעתיד לבא. ואם אסורין לעתיד לבא אסורין לאותה שבת.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות