סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • משנה תורה, ספר טהרה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר: משה בן מיימון (רמב"ם)  |  שנה: לא ידוע. תאריך פטירת המחבר: שנת 1204
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
הלכות כלים, פרק א, הלכה ז | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק א, הלכה ו> כלי גללים. כלי אבנים [ו]כלי אדמה טהורין לעולם. ()[ואין מקבלין טומאה מן הטמאות ו]לא ט[ו]מאת מדרס. לא מדברי תורה ולא מדברי סופרים. בין פשוטיהן בין מקבליהן.
הלכות כלים, פרק א, הלכה ח | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק א, הלכה ז> פיל שבלע הוצין והקיאן דרך בית הרעי. העושה מהן כלים הרי הן ספק אם הן ככלי גללים או כלי עץ כשהיו. אבל קפיפה שנטמאת ובלע אותה פיל והקיאה דרך בית הרעי הרי היא בט[ו]מאתה.
הלכות כלים, פרק א, הלכה ט | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק א, הלכה ח> פשוטי כלי חרשׂ. כגון מנורה וכסא ושלחן שלחרשׂ וכיוצא בהן. אין מקבלין ט[ו]מאה מן הטמאות. ולא ט[ו]מאת מדרס. לא מדברי תורה ולא מדברי סופרים. שנ' "אשר יפול מהם אל תוכו". כל שיש לו תוך בכלי חרשׂ מקבל ט[ו]מאה. ושאין לו תוך טהור.
הלכות כלים, פרק א, הלכה י | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק א, הלכה ט> כלי מתכות. אחד פשוטיהן. כגון הסכינין והמספרים. או מקבליהן. כגון היורות והקמקמוסין. הכל מקבלין ט[ו]מאה. שנ' "כל דבר אשר יבוא באש" וכול'. בין מקבל בין פשוט. אפלו תיבה או מגדל וכיוצא בהן שלמתכת. שהן מקבלין ארבעים סאה בלח או יתר. מ()[קבל]ין ט[ו]מאה. שנ' "כל דבר".
הלכות כלים, פרק א, הלכה יא | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק א, הלכה י> כלי עץ. כלי עור וכלי עצם. מקבליהן. כגון העריבה והחמת וכיוצא בהן. מקבלין ט[ו]מאה מדברי תורה. אבל פשוטיהן. כגון הלוחות והכסא והעור שאוכלין עליו וכיוצא בהן. אינן מקבלין ט[ו]מאה אלא מדברי סופרים. שנ' "מכל כלי עץ או בגד" וכול'. מפי השמועה למדו. מה שׂק שיש לו בית קבול אף כל שיש לו בית קבול. וכלי עצם ככלי עץ לכל דבר.
הלכות כלים, פרק א, הלכה יב | המסירה: London, British Library, Or. 2421
במה דברים אמורים שט[ו]מאת פשוטיהן מדברי סופרים. {כ}<ב02>שאר טמאות חוץ מט[ו]מאת מדרס. אבל במדרס הזב וחבריו מתטמאין מן הת[ו]רה. שנ' "כל המשכב אשר ישכב" וכול'. כל העשוי למשכב או למרכב כמו שביארנו. וכן כלי זכוכית העשׂוי למשכב מתטמא במדרס מדבריהם.
הלכות כלים, פרק א, הלכה יג | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק א, הלכה יא> כל שהוא אריג. בין מצמר ופשתים בין ()[מן] הקנבס או המשי או [מ]שאר דברים הגִדָלים ביבשה. הוא הנקרא בגד לעניין ט[ו]מאה. והלבדים כבגדים לכל דבר.
הלכות כלים, פרק א, הלכה יד | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק א, הלכה יב> השׂק הוא חוטי שׂער הגדולים כשלשלת או הארוגים כבגדים. אחד העשוי מן העזים או מצמר גמלים או מזנב הסוס והפרה וכיוצא בהן. ואחד האריג מהן כמו המרצופין או הגדול כמו חבק שלחמור וכיוצא בו. אבל החבלים והמשיחות השזורין. בין מן השׂער בין מצמר ופשתים. אינן מקבלין ט[ו]מאה בפני עצמן.
הלכות כלים, פרק א, הלכה טו | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק א, הלכה יג> כל הכלים העשׂויין מן הגומה ומן הערבה ומן הקנים. ומן כפות התמרים ומן העלים והשׂריגים. ומקליפי אילנות. ומן החלף. כגון הקפיפות והטרסקלין והמחצלות והמפצות. הכל בכלל כלי העץ. שהכל גדל מן הארץ כעץ.
הלכות כלים, פרק א, הלכה טז | המסירה: London, British Library, Or. 2421
אחד כלי חרש ואחד כלי נתר לכל דבר. כל כלי העשוי מעפר מן העפרות ואחר כך שורפין אותו בכבשן הרי זה כלי חרש. והתנור והכיריים והכופח. וכיוצא בהן משאר הבניינות שאופין בהן או שמבשלין עליהן. הכל מקבלין ט[ו]מאה דין תורה. וט[ו]מאתן וט[ו]מאת כלי חרש שווה.
הלכות כלים, פרק ב | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<~> פרק שני.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה א | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק ב, הלכה א> העושה כלי קבול מכל מקום הרי זה מקבל ט[ו]מאה בכל שהוא מן התורה. ואין לכלי קבול שעור. והוא שיעשה דבר שלקיימה שאפשר שיעמוד.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה ב | המסירה: London, British Library, Or. 2421
*
כיצד. העושה כיס מן העור המצה שלא נתעבד כלל. או מן הנייר. אע'פ שאין הנייר מקבל ט[ו]מאה. או מקליפת [ה]רימון והאגוז והאלון. אפלו חקקום התינוקות למוד בהן את העפר. או שהתקינום לכף מאזנים. הרי אלו מקבלין ט[ו]מאה. שתינוק. חרש. שוטה וקטן יש להן מעשה אע'פ שאין להן מחשבה.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה ג | המסירה: London, British Library, Or. 2421
אבל העושה כלים מן הלפת והאתרוג והדלעת היבשים שחקקום למוד בהן וכן כל כיוצא בהן. הרי הן טהורים. לפי שאי אפשר שיעמדו אלא זמן מועט.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה ד | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק ב, הלכה ב> קנה מאזנים והמוחק שיש בהן בית קיבול מתכת. והאסל שיש בו בית קיבול מעות. וקנה שלעני שיש בו בית קבול מים. ומקל שיש בו בית קבול מזוזה או מקום מרגלית. ומשחזת שלעץ שיש בה בית קבול שמן. ולוח פנקס שיש בו בית קבול שעוה. כל אלו וכיוצא בהן אע'פ שפשוטי כלי עץ הן הואיל ויש בהן בית קבול כל שהוא. מקבלין ט[ו]מאה דין תורה.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה ה | המסירה: London, British Library, Or. 2421
ואין טמא מן התורה אלא בית הקבול לבדו שיש בהן. והמשמש את בית הקבול משאר הכלי שבית הקבול צריך לו. אבל היתר על הצורך משאר הכלי הפשוט טהור מן התורה וטמא מדבריהם כמו שביארנו.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה ו | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק ב, הלכה ג> בית קבול העשוי למלאותו אינו בית קבול. כיצד. בקעת שלעץ שחוקקין בה בית קבול. ותוקעין בו הסדן שלבר()[ז]ל. אם שלנפחין היא. אינה מקבלת ט[ו]מאה. שאע'פ שיש בה בית קבול לא נעשה אלא למלאותו. וכן כל כיוצא בזה.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה ז | המסירה: London, British Library, Or. 2421
ואם היתה שלצורפים הרי זו מקבלת ט[ו]מאה. מפני שהן מגביהין את הברזל בכל עת ומקבצין את שפות הזהב והכסף המתקבצת שם תחת הסדן. והרי נעשה לקבלה. וכן כל כיוצא בו.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה ח | המסירה: London, British Library, Or. 2421
<פרק ב, הלכה ד> הכף החקוק שתחת רגלי המטות והמגדלות וכיוצא בהן. אע'פ שהוא מקבל. טהור. ואין בו משום כלי קבול. לפי שאינו עשוי לקבלה אלא לסמוך בו בלבד.
הלכות כלים, פרק ב, הלכה ט | המסירה: London, British Library, Or. 2421
שפופרת הקש מקבלת ט[ו]מאה ככל כלי העץ שמקבלין. אפלו אינה יכולה לקבל אלא טיפה אחת. ושפופרת הקנה שחתכה לקבלה אינה מקבלת ט[ו]מאה עד שיוציא את כל ה()[ככ]י הלבן שבתוכה. ואם לא נחתכה לקבלה הרי היא מפשוטי כלי עץ. אבל שפופרת שלפקועות וכיוצא בהן אינן כלים. אלא כאכלין הן חשובין.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות