סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • בראשית רבה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: לפני שנת 600
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
פרשה פח, פסקה ו | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
<עמ' 1085> "ויהי ביום השלישי יום הלד'" וגו'. יום גניסייה שלפרעה. "ויעש משתה לכל עבדיו" וגו'. "וישב את שר המשקים על משקהו". "ואת שר האופים תלה". הראה לזה מה שנ' לזה. ולזה מה שנ' לו.
פרשה פח, פסקה ז | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
"ולא זכר שר המשקים" וגו'. כל יום היה מתני תנאים ומלאך בא והופכן. קושר קשרים ומלאך בא ומתירן. אמ' לו הקב'ה. את שוכחו ואני לא ()[ש]כח()[תיו]. "ויהי מקץ שנתים ימים".
פרשה פט, פסקה א | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
<עמ' 1086> "ויהי מקץ" וגו'. "קץ שם לחשך ולכל תכלית" וגו'. זמן ניתן לעולם כמה שנים יעשה באפילה. #ומה טע'#. "קץ שם לחושך" וגו'. "ולכל תכלית הוא חוקר אבן אופל וצלמות". שכל זמן שיצר הרע בעולם אופל וצלמות בעולם. (עבר אופל מן העולם). נעקר יצר רע מן העולם. [אורה ושמחה בעולם].
#ד'א#. "קץ שם לחשך". זמן ניתן ליוסף כמה שנים יעשה בבית האסורים. וכיון שהגיע הקץ. חלם פרעה חלום. "ויהי מקץ" וגו'.
פרשה פט, פסקה ב | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
<עמ' 1087> "בכל עצב יהיה מותר" וגו'. #אמ' ר'# שמעון #בן# אבא. כגון ב(ן)[ין] שותה (ה)[ח]מים לשותה צ!י!נין. מלקט עצמות אחד היה בציפורין. #ואית דאמרין# ר' שמעון בר אבא היה. בשעה שהיה רואה עצמות שחורות היה או'. אילו שלשות[ה] !(ה)[ח]!מים. אדומות היה או'. אילו שלשותה יין. לבנות היה או'. אילו שלשותה [ח]מים.
#ד'-א'#. "בכל עצב יהיה מותר". כל צער שמצטער יוסף עם אדונתו. היה לו וותרן ממנה. <עמ' 1088> למה. שנטל את בתה. "ודבר שפתים אך למחסור". על ידי שאמ' לשר המשקים. "כי אם זכרתני" ["והזכרתני"]. ניתוסף לו שתי שנים. "ויהי מקץ שנתים" וגו'.
פרשה פט, פסקה ג | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
"אשרי הגבר אשר שם י'י מבטחו" וגו'. #אמ' ר'# יודן. המון רב(?י?)ב[י]+ הרבה רבבים. שהם סטים אחר כזב. אילו למי שהוא בוט(ה)[ח] בהן.
#ד'-א#. "אשרי הגבר אשר שם י'י מבטחו". זה יוסף. "ולא פנה אל רהבים" וגו'. על ידי שאמ' לשר <עמ' 1089> המשקים "זכרתני" "(ו..כרה..): [והזכרתני]". ניתוסף לו שתי שנים. "ויהי מקץ" וגו'.
"כי בא החלום ברוב עניין" וגו'. אמ' פרעה. מי מתקיים. אני על אלהי. או אלהי עלי. אמרו לו. אתה על אלהיך. "ויהי מקץ" וגו'.
*
"כי מבית האסורים יצא למלוך" וגו'. "כי מבית האסורים יצא למל'". זה יוסף. מבית איסוריו ממש. "כי גם במלכותו נולד רש". במלכותו שליוסף נולדה רשותו שלפוטיפר. "ויהי מקץ". "ראיתי את כל ה!ה!' המהלכ' <עמ' 1090> תחת הש'". זה יוסף. "עם הילד השני". אילו שתי שנים. ולמה נתוסף לו שתי שנים. כדי שיחלום פרעה חלום. ויתגדל על ידי חלום. "ויהי מקץ".
פרשה פט, פסקה ד | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
"ופרעה חולם". כל הבריות אינן חולמים. #אתמהא#. אלא חלומו שלמלך שלכל העולם כולו הוא. "ופרעה חולם והנה עומד על היאר". #אמ' ר'# יוחנן. הרשעים (ניקמים): [מתקיימין] על אלהיהם. "ופרעה חלם והנה" וגו'. אבל הצדיקים אל()[וה]ן מתקיים עליהם. "והנה י'י נצב עליו" וגו'.
"והנה מן היאר עולות" וגו'. בשנה שהשנים יפות. הבריות נעשים (אחים): [יפים] אילו לאילו. <עמ' 1091> "ותרעינה באחו". אהבה ואחיות בעולם. וכן הוא או'. "ירעה מקנך ביום ההוא כר נרחב". כירי קירי מרובה בעולם. וכן הוא או'. "ישאו הרים שלום לע'" וגו'. #אמ' ר'# אחא. נשאו הרים מש[י]את(ו)[ן] שלום לעם. "והנה שבע שבלים דקות" וגו'. בשעה שהשנים רעות. גופן שלבריות מלא חטטים.
פרשה פט, פסקה ה | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
"ויהי בבקר ותפעם רוחו". ולהלן ()[הוא או']. "ותתפעם <עמ' 1092> רוחו". #ר'# יודה #ור'# נחמיה #ורבנן. ר'# יודה #אומ'. כן חלמא הוא [ידע ופתרוניה] בעי גביה. להלן חלמה <...> [ופתרו]נ[י]ה. ר'# ()[נח]מיה #אמ'#. חלם הצלם וחלום האילן.
#רבנן אמר'#. כן ליתן גדולה לאחד. "ותפעם רוחו". להלן ליתן גדולה לארבעה. "ותתפעם רוחו". כן ליתן חיים לאחד. "ותפעם רוחו". ולהלן ליתן חיים לארבעה. "ותתפעם רוחו". כן על ידי שהוא סמוך לבוקר. "ותפעם רוחו". ולהלן על ידי שהיה מערב. "ותתפעם רוחו". #אמ' ר'# יוחנן. כל חלום שהוא סמוך לבוקר מיד הוא בא.
פרשה פט, פסקה ו | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
<עמ' 1093> "וישלח ויקרא [את] (ל)כל חרט' מצר'". #ר'# יהושע דסכנין #בשם ר'# יהושע #בן# לוי. פותרים היו אותו. אלא על שלא היה קולן נכנס באזניו. שבע פרות הטובות. שבע בנות את מוליד. שבע פרות הרעות. שבע בנות את קובר. ושבע השבלים הטובות. שבע איפרכיות את מכבש. שבע השבלים הרעות. שבע איפרכיות מורדות בך. #הדה היא#. "בקש לץ חכמה ואין" וגו'. אילו החרטמים. "ודעת לנבון נקל". זה יוסף.
פרשה פט, פסקה ז | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
<עמ' 1094> "וידבר שר המשקים" וגו'. "ושם אתנו" וגו'. #אמ' ר'# שמואל #בר# נ(ע)[ח]מן. ארורים הן הרשעים. שאינן עושין טובה שלימה. "נער" שוטה. "עברי" שונא. "עבד". שכך כת' בסק()[ר]ידון שלפרעה. שאין עבד מלך ולא ל()[ו]בש כלידים.
פרשה פט, פסקה ח | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 30 (1st hand)
<עמ' 1095> "ונספר לו ויפתר לנו את" וגו'. "ויהי כאשר פתר לנו כן היה" וגו'. #חדה איתה אזלת לגב ר'# ליעזר. #אמרת לה. חמת ההיא איתתה בחלמא תניתה דביתה פ(ס)[ק]עה. אמ' לה. ההיא אתתה מעברה וילדה בר דכר. אזלת וכן הווה לה. חזרת וחמת זמן תניין. אזלת לגבי ר'# ליעזר #ואמרת ליה. ההיא אתתא חמת בחלמה וגו'. אמ' ליה. ההיא אתתא מעברא וילדה בר דכר. אזלת וכן הווה לה#.
<עמ' 1096> #חמת זמן תליתי?י? אתת לגביה ולא אשכחתיה. אמ' לתלמידוי. הן הוא רבכון. אמ' לה. מה את בעיא מיניה. אמרה. נימר להון דל(א)[מ]א דהינון חכימין דכוות רבהון חכים#.
#אמרה להון. ההיא אתתא חמת בחלמה תנייתה דבייתה פקעה. אמרין לה. ההיא אתתא קברה בעלה. אזלת וכן הוה לה. וכן דאתא ר'# אליעזר. #שמע קלה מצווחה. אמ' להון. מהוא כדן. (?נ?)תנון לה עוב!ר!ה. אמ' להון. אבדתון גברה#. ולכן כת'. "ויהי כאשר פתר לנו".
#אמ' ר'# יוחנן. <עמ' 1097> כל החלומות הולכים אחר פתרון חוץ מן היין. יש שותה וטוב לו. יש שותה ורע לו. תלמיד חכמ' שותה וטוב לו. עם הארץ שותה ורע לו.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות