סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תלמוד בבלי, שבועות

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 400 לשנת 600
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
פרק א, משנה א | המסירה: Vatican, Biblioteca Apostolica ebr., 140
<דף ב, עמ' ב> #מכדי תנא# ממכות #סליק מאי שנא דתאני# שבועות. #משום דתנא#. ''חייב על הראש שתים. אחת מכאן ואחת מכאן. <דף ג, עמ' א> ועל הזקן שתי' מכאן ושתים מכאן ואחת באמצ''' #<משנה. מכות ג,ה>#. #חדא# (ו)[ד]מח?(ו)[י]?יב #עלה תרתי. תנא#. ''שבועות שתים שהן ארבע''.
#מאי שנא הכא דקת' לכולהו. ומאי שנא גבי# יציאות שבת ומראות נגעים #דלא קתני להו לכולהו#. שבועות וידיעות הטומאה #דלגבי הדדי כתיבן ודמיין להדדי# בקרבן עולה ויורד #תני להו גבי הדדי. ואיידי דתנא תרתי תנא נמי כולהו#.
#פתח# בשבועות #ומפרש# ידיעות הטומאה. #אמרי. אין#. ידיעות הטומאה. #איידי דזוטרן מילייהו פסיק שדי להי והדר תאני# שבועות.
שבועות שתים שהן ארבע. שתים. שאוכל ושלא אוכל. ארב'. שאכלתי ולא אכלתי. ידיעות הטומא' שתים שהן ארבע. שתים. העלמה ידיעת טומאת קודש והעלמ' ידיעת טומאת מקד'. ארבע. העלמ' ידיעת קודש ומקדש.
יציאות שבת שתים שהן ארבע (שתים שהן ארבע). שתים. הוצאה דעני והוצא' דבעל הבית. ארבע. הכנסה דעני והכנסה דבעל הבית. מראות נגעים שנים שהן ארבעה. שנים. שאת ובהרת. ארבע. שאת ותולדתה בהרת ותולדתה.
#מני מתניתין. לא ר' ישמע' ולא ר' עקיב'. אי ר' ישמע' האמ'#. אינו חייב אלא על העתיד לבוא. #אי ר' עקיב' הא'#. על העלם טומאה הוא חייב ואינו חייב על העלם מקדש. #[אי'] אימ' ר' ישמע'. אי' אי' ר' עקיב'. אי' אי' ר' ישמ'#. מהן לחיוב ומהן לפטור. #איב' אימ' ר' עקיב'#. מהן לחיוב ומהן לפטור.
<דף ג, עמ' ב> #והא דומיא# דמראות נגעים #קתני#. מהתם #כולהו לחיובא# אף #הכא כולהו לחיובא#. לעולם #ר' ישמע'. וכי לא מחייב ר' ישמע'# לשעבר. קרבן. [מ]ל(קי)[ק]ות #חיובי מחייב. [וכדרבא]. דאמ' רבא#. [בפירוש] ריבתה תורה שבועת שקר דומה לשוא. מה שוא לשעב' אף שקר לשעבר.
#בשלמא# אכלתי ולא אכלתי. #לכדרבא#. שלא אוכל ואכל #נמי#. לאו שיש בו מעשה #הוא. אלא# אוכל ולא אכל. #[אמאי]#. לאו שאין בו מעשה #הוא. קסבר ר' ישמע#. לאו שאין בו מעשה לוקין עליו.
#אי הכי קשיא דר' יוחנן אדר' יוחנ'. דא'ר יוחנ'#. הלכה כסתם משנה. #ואיתמ'#. שבוע' שאוכל ככר זה היום. ועבר היום ולא אכלה. #ר' יוחנ' וריש-לקיש דאמרי תרוייהו#. אינו לוקה. #[ר' יוחנן אמ'#. אינו לוקה]. #משום דהוה ליה# לאו שאין בו מעשה. וכל לאו שאין בו מעשה אין לוקין עליו. #ריש-לקיש א'#. אינו לוקה. התראת ספק #הוא#. והתראת ספק #לא שמיה# התראה.
#ר' יוחנ' (א') סתמ' (דתנן) אחרינ' אשכח. הי סתמ'. אילימ' האי סתמ'. דתנן#. ''המותיר בטהור והשובר בטמא אינו לוקה ארבעים'' #<משנה. פסחים ז,יא>#. #בשלמא# שובר בטמא #לא. דכת'# "ועצם לא תשברו בו". בכשר ולא בפסול. #אלא# מותיר בטהור #אמאי לא. משום דהוה ליה# לאו שאין בו מעשה. +<וכל לאו שאין בו מעשה01> אין לוקין עליו.
#[ו]ממאי דר' יעקב היא. דילמ' ר' יהוד' היא ומשום# דבא הכת' ליתן עשה אחר לא תעשה. #הא לא הכי לקי#.
#דתניא#. "לא תותירו ממנו עד בקר [והנותר ממנו עד בוקר באש תשרופו]". בא הכת' ליתן עשה אחר לא תעשה לומר שאין לוקין עליו. #דברי ר' יהוד'. ר' יעקב או'#. לא מן השם הוא זה. #אלא משום דהוה ליה# לאו שאין בו מעשה. וכל לאו שאין בו מעשה אין לוקין עליו.
#אלא הא סתמא אשכח. דתנ'#. ''שבועה שלא אוכל כיכר זו. שבועה שלא אוכלינה. ואכלה. <דף ד, עמ' א> אינו חייב אלא אחת. וזו היא שבועת ביטוי שחייבין על זדונה מכות ועל שגגת' קרבן עולה ויורד'' #<משנה. שבועות ג,ז>#. זו היא #דל(י)קי# אבל אוכל ולא אכל #לא לקי#.
#ור' יוחנן. ?(ו)?מאי חזי דעביד כי האי סתמא. ליעביד כי האי סתמא. וליטעמ' ר' (הא) גופיה הכא [סתם לן]#. לאו שאין בו מעשה [אין] לוקין עליו. #והכא [סתם לן]#. לאו שאין בו מעשה לוקין עליו. [#אלא מעיקרא סבר#. לאו שאי' בו מעשה לוקין עליו. #(וס)] וסתמא. והדר סבר#. לאו שאין בו מעשה אין לוקין עליו. #וסתמא#. ומשנה לא (זוז) זזה ממקומ'.
#במאי אוקימתה. כר' ישמע'# ולמלקות. מראות נגעים #מאי# מלקות #איכ'#. קוצץ בהרתו. #וכדר' אבין. דא'ר אבין א'ר אילעא#. כל מקום שנ' "השמר" "פן" ו"אל" אינו אלא לא תעשה.
יציאות שבת #מאי# מלקות #איתביה#. לאו שניתן לאזהרת מיתת בית דין #הוא#. וכל לאו שניתן לאזהרת מיתת בית דין אין לוקין עליו. #להכי אוקימנ' כר' ישמע' דאמ'#. לאו שניתן לאזהרת מיתת בית דין לוקין עליו.
#הא לאו הכי מיתוקמ' כר' עקיב'. קשיא# ידיע'. ידיעות #לאו אמרת כר' ישמע'# ולמלקות. #הכא נמי כר' עקיבא# ולמלקות. #אי הכי# ידיעות. התראה #מיבעיא ליה. הא לא קשיא. תני#. ידיעות מהתראות. #אי הכי# שתים שהן ארבע. #תרתי הוא דהויין. ותו#. את שיש בה ידיעה בתחילה וידיעה בסוף והעלם בנתיים העלמה למלקות #מאי עיבידתיה. ותו#. הרי זה בע?ו?לה ויורד.
#אמ' רב יוסף. ר' היא ונסיב לה אליב' דתנאי#. בשבועו' #סבר לה כר' עקיב'#. בידיעות הטומאה סבר לו #כר' ישמע'#.
#אמ' רב אשי. אמרת' לשמע' קמיה דרב כהנ[']+. א[']. לא תימ'. [ר'] נסיב [לה] ולא סבר לה. אלא ר' טעמ' דנפש' קאמ'#.
#דתניא#. מניין שאינו חייב אלא על שיש בה ידיעה בתחילה וידיעה בסוף והעלם בנתים. ת'ל "ונעלם ממנו והוא ידע" "ונעלם ממנו" שני פעמים. #דברי ר' עקיב'. ר' או'#. אינו צרי'. הרי הוא אומ' <דף ד, עמ' ב> "ונעלם" #מכלל דידע#. "והוא ידע" הרי כאן שתי ידיעה. אם כן מה ת'ל "ונעלם". לחייב על העלם טומא' ועל העל' מקדש.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות