סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תלמוד בבלי, נזיר

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 400 לשנת 600
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
פרק א, משנה א | המסירה: Munich, Bayerische Staatsbibliothek, 95
<דף ב, עמ' א> #מכדי. תנא בסדר# נשים #קאי. מאי טע' תני# נזיר. #תנא אקר' קאי. "והיה אם לא תמצ' חן בעיניו". והכי קא'#. מי גרם לה לעביר'. יין. #וקא'#. כל הרוא' סוטה בקלקול' יזיר עצמו מן היין.
#פתח# בכנויים #ומפר'# ידות. #א' רבא ואיתימ' כדי. חסורי מחסר' והכי קתני#. כל כנויי נזירו' כנזירו' וידו' נזירו' כנזירו'. ואלו הן ידות. האו' אהא הרי זה נזיר.
#וליפרוש כנויי מריש'. תנא מההו' דסליק ההו' מפר' בריש'. כדתנן#. ''במה מדליקין ובמ' אין מדליקין'' #<משנה. שבת ב,א>#. #ומפר'# ''אין מדליקין'' #<משנה. שבת ב,ב># #בריש'#. ''במ' טומנין ובמ' אין טומנין''. #ומפ'# ''אין טומנין'' #<משנה. שבת ד,א># #בריש'#. ''במ' אש' יוצא' ובמ' אינ' יוצאה''. #ומפר'# ''לא תצא אש''' #<משנה. שבת ו,א># #בריש'#.
#והיכ' דפתח לא הוו מפר'. והתנן#. ''במ' בהמ' יוצאה ובמה אינה יוצא'''. #ומפר'# ''יוצ' גמל'' #<משנה. שבת ה,א># #בריש'# ''יש נוחלין ומנחילי' נוחלין ואין מנחילין מנחילין ולא נוחלין לא נוחלין ולא מנחילין''. #ומפר'# ''אלו נוחלין ומנחילין'' #<משנה. בבא-בתרא ח,א># #בריש'#.
#אלא# לעול' #תני הכי ותני הכי. אלא הת' דאסור' דנפשי' הוא. מפר' איסור' דנפשי' בריש'. גבי# בהמ' #דאסור' אידי בהמ' הוא דאיתי'. מפר' היתר' בריש'. <דף ב, עמ' ב> גבי# יש נוחלין #נמי מפר'# עיקר נחל' #בריש'. אל' הת' ליפרוש כינוי בריש' {אלא הת' ליפרוש כינוי בריש'}#.
#אל' היינו טע'#. ידו' הואיל #ואתיין ליה מדרש' חביבין ליה. וליפתח בהון בריש'. תנא כי מתחיל מתחיל# בעיקר קרבן. #ולעניין פרושי מפר'# יד תחל' #ברישא#.
"האו' אהא". #ודילמ'# אהא בתעני' #קא'. א' שמו'#. כגון שהיה נזיר עובר לפניו. #לימ' קסבר שמו'# ידים שאין מוכיחו' #לא הויין# ידים. #לא#. בזמן שהנזיר עובר לפניו. #לספוקי במילת' אחריתי#. אבל ודאי אין הנזיר עובר לפניו #אמרי' דילמ'# אה' בתעני' #ק'א. ודילמ'# לפוטרו מן קרבנותיו #קא'. דקא'# בלבו. #אי הכי מאי למימר'. מהו דתי' בענן# פיו ולבו שוין. #קמ'ל דלא בענן#.
"אהא נווה נזיר". #ודילמ'# אתנא' לפניו במצו' #קא'. כדתנן#. "זה אלי ואנוהו". אתנאה לפניו במצו'. אעש' לפניו סכה נאה לולב נאה ציצי' נאה. אכתוב לו ספר תור' נאה. ואברכנו בשירים. #א' שמו'#. בשתפוס בשערו {ואי' אי'. נאה}: <ואו' אינאה>.
נזירו' #מילת' עביד' ואמרי' ליה# נאה. <דף ג, עמ' א> #ואפי' לר' אלע' הקפר דא'#. נזיר חוט' הוא. #ה'מ גבי# נזיר טמ'. #דאידי דבעי מסתר. דא' רחמ' "והימי' הראשני' יפלו כי טמ' נזרו". הת' הו'. דילמ' אתי למעבר על נזירותי'#. אבל נזיר טהור #לאו# חוט' #קרי#.
"הריני כזה". #נהי נמי דתפיס# בשערו. הרי כזה #לא א'. א' שמו'. הכ' נמי# כגון שהיה נזיר עובר לפניו.
"הריני מסלסל". #ממאי דהדין# סלסול #דשער' הו'. כדאמר' ליה ההי' אמת' דבי ר' לההוא גבר' דהוה מהפך בשערי'#. עד מתי אתה מסלסל בשערך. #ואימ'# תור'. #דכ'. "סלסליה ותרוממך". א' שמו'. הכ' נמי# שתפוס בשער.
"הרני מכלכל". #ממאי דהאי# כלכול #שער' הוא. דתנן# ''סיד''. ''ר' יהוד' או'. כדי לסוד כילכול'' #<משנה. שבת ח,ד>#. #וא' רב יוסף. בת צידע'. ואו' מיזן עניי. דכ' "ויכלכל יוסף את אביו ואת אחיו". א' שמו'. הכ' נמי# שתפוס בשערו.
"הרי עלי לשלח". #ממאי דהדין# שילוח #ריבויי הוא. דכ'. "שלחיך פרדס רמונים". ואימ' מידי דעבר. דכ'. "ושולח מים על פני חוצו'". תנא "פרע" "פרע" יליף. כתי' הכ'. "קדוש יהיה גדל פרע". וכתי' הת' גבי# כהן הדיוט. "ופרע לא ישלחו". #ואי אי'. האי "שולח מים" נמי רבויי הוא. דמשקין ליה מיא לפירי ורבי#.
"הרי עלי צפרים". #מאי טע' דר' מאיר. א' ריש-לקי'#. צפורין סמוכין לשער קיבל עליו. #דכ'. "עד דישעריה כנשרין רבא וטופרי' כצפרין". ר' מאיר סבר. מתפיס איניש במידי דסמיך ליה <דף ג, עמ' ב> +#.
#ר' יוחנן אמ'. דכ'ע לא מתפיס. אל' היינו טע' דר' מאיר. דחיישי' שמ'# צפרי נזיר טמ' קבל עליו. #מכדי. חיישי' קא'. דילמא# צפרי נדב' קבל עליו. א'כ הרי עלי קן #מבעי ליה. ודילמ'# הרי עלי צפרי מצור' #קא'#. כגון שהיה נזיר עובר לפניו. #ודילמ'# נזיר טמ'. ולפוטרו מן קרבנותיו #קא'#. כגון שהיה נזיר טהור עובר לפניו.
#מאי ביניהו. איכ' ביניהו כגון דא'#. צפרין סמוכין לשער עלי. #לר' יוח'. אע'ג דא' הכי. אי# נזיר עובר לפניו #אין. אי לא לא. לריש-לקיש. אע'ג# דאין נזיר עובר לפניו.
#מי איכ' למ'ד לא מתפיס איניש במילת' דסמיך ליה. והתני'#. האו' ימין הרי זו שבוע'. #מאי טע'. לאו משו' דסמיך. לא. משו'# ימין #גופי' אקרי# שבוע'. #דתני'#. מנין לאו' ימין שהו' שבוע'. שנ'. "נשב' י'י בימינו". ומניין לאו' שמאל שהו' שבוע'. שנ'. "ובזרוע עזו".
פרק א, משנה ב | המסירה: Munich, Bayerische Staatsbibliothek, 95
"הרני נזיר מן החרצני'". #מתני' דלא כר' שמע'. דתני'. ר' שמע' או'#. אינו חייב עד שיזיר מכולן. #רבנן אמרין. אפי' לא נזר אל' מ(א)חד מנה[ו]ן הוי# נזיר.
#מאי טע' דר' שמע'. א' קר'. "מכל אשר יעש' מגפן היין". ורבנן. מאי טע'. א' קר'. "מיין ושכר יזיר". ההו' מבעי ליה# לאסור יין מצו' כיין רשו'. #מאי הי'. קדושת' ואבדלת'#. <דף ד, עמ' א> הרי מושבע עליו מהר סיני. #אל'. כי הא דא' רבא#. שבוע' שאשת'. וחזר וא' הרני נזיר. #אתי'# נזירו' #חייל'# על שבוע'.
#ורבנן נמי. הא מבעי ליה# לאסור יין מצו' כיין רשו'. #א'כ לימ' קר'# ''מיין''. #מאי# ''משכר''. #ש'מ תרתי. ור' שמע'. היינו טע' דכ' "שכר". לאלופי# "שכר" "שכר" למקדש. #דכת'. "יין ושכר אל תשת". מה הת'# יין #הוא דליתסר#. אבל שאר משכרין #לא. אף גבי# מקדש #נמי#. יין #הו' דליתס'#. אבל שאר משק' #לא. לאפוקי מדר' יהוד'. דתני'. ר' יהוד' או'#. אכל דביל' קעילית ושת' דבש וחלב ונכנ' למקדש חייב.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות