סינון

לא הוגדר סינון - חיפוש בכל המאגר
הסינון השתנה.
לסינון התוצאות לחצו כאן.
  • ניקוי
  • חיפוש
חיפוש מילה בטקסטים שבמאגרים על פי הערך המילוני ועל פי צורת המילה. לאחר קבלת תוצאות הביניים לחצו על איקון הצגת המובאות בשורה המתאימה. באזור הסינון מימין אפשר לצמצם את קורפוס הטקסטים לפני החיפוש.
סגירה/פתיחה

מובאות שמורות

תוצאות החיפוש שמורות בלשונית הזאת.
לקבלת פרטים מלאים על מילה בטקסט העבירו עליה את הסמן.

תאריך עדכון אחרון: כ"ו בטבת תשפ"ה, 26 בינואר 2025

חיפוש החיבורים בתהליך שדרוג .
תוכלו להשתמש בינתיים בגרסה הקודמת בכתובת הזאת

ניקוי
  • בחירה מתוך רשימת המחברים הקיימים. נא המתינו להצגת השמות המתאימים לטקסט שהקלדתם.
    עזרה
חיפוש חיבור בקורפוס החיבורים שבמאגרים. להצגת רשימת חיבורים על פי חתך תקופה וסוגה, הגדירו סינון (מימין) והשאירו את תיבות החיפוש ריקות.
סגירה/פתיחה
  • תלמוד בבלי, סוכה

    • קישור
    • פרטים
    • רכישה

      בקשה לרכישת טקסט מן המילון ההיסטורי

      • אפשר לרכוש חיבור שלם בלבד (ולא חלקי חיבור), והוא יישלח בדואר אלקטרוני כקובץ PDF. המחיר נקבע לפי מספר המילים בחיבור.
      • סגירה
  • מחבר לא ידוע   |  שנה: בין שנת 400 לשנת 600
  • חיפוש
  • לעמוד הקודם לעמוד הקודם לעמוד הבא
פרק א, משנה א | המסירה: New York, Jewish Theological Seminary (JTS), EMC, 270
<דף ב, עמ' א> #גמר'. תנן התם#. ''מבוי שגבוה מעשרים אמה ימעט. ר' יהודה אומ'. אינו צריך'' #<משנה. עירובין א,א>#. #מאי שנא גבי# סוכה #דקתני# פסו' #ומאי שנא גבי# מבוי #דקתני תקנתא#. סוכה #דאוריתא תני# פסו'. מבוי #דרבנן תני תקנתא#.
#ואי בעיתימ'#. [סוכה] #דאוריתא נמי [תני] תקנתא. אלא# סוכה #דנפישן מילה פסיק ותני# פסו'. מבוי #דלא (פס)[נפ]י(ק)[ש] מיליה תני (ק)[ת]קנתא#.
פרק א, משנה א | המסירה: Oxford, Bodleian Library, e.51 (2677), 1-84
<#מנא ה'מ. אמ' רב(?א?)[ה]. דאמ' קרא# "למען ידעו דרתיכ'". עד עשרים אמה01> אדם יודע שדר בסוכה. למ<עלה מעשרים01> אמה אין אדם יודע שדר בסו?כ?ה #משום ד?ל?<א01> שלטא עיניה#.
#?ור'? ז?יר?א אמר מ<הכ01>א#. "וס?וכ?ה תהיה לצל יומם מחרב ולמחסה ולמ?ס?תור מזרם וממטר". עד עשרים אמה אדם יוש?ב ב?צל סוכה. למעלה מעשרים אמה אין <...> יוש?ב? בצל סוכה אלא בצל דפנות.
#אמ' ליה אביי. אלא# מעתה העושה סוכתו בעשתרות-קרנים מקום שאין חמה זורחת #הכי נמי דלא הויא# סוכה. #אמ' ליה. התם [ד]ל+ עשתרות-קרנים איכא# צל סוכה. #הכא דל# צל דפנות #ליכא# צל <סו01>?כ?ה.
#רבא אמר מהכא#. "?בסכ?ות ?ת?שבו שבעת ?י?מ<..>". אמרה תורה. צ?א? מדירת קבע ושב בדירת עראי. עד ע?שר?ים אמה אדם עושה דירתו דירת עראי. <...> [למעלה מעשרים אמה אין אדם עושה דירתו דירת עראי אלא דירת קבע].
<...> [#אמר ליה אביי. אלא# מעתה עשה מחיצת שלברזל וס?י?כך על גבן #הכי] נמי ?ד?לא הו?יא# סו?כה. #?אמר לי?<.. ...> הכי קאמינא#. עד עשרים א<מה01> דא?דם? <עוש' דירתו01> דירת ער?אי (#לא?#. דירת קבע ... עושה אדם דירתו דירת עראי #כי עביד לך# דירת) {עראי} #כי עביד ליה# דירת קבע #שפיר דאמי#. למעלה מעשרים אמה דאין אדם עושה דירתו דירת עראי אלא דירת קבע #לא#.
<דף ב, עמ' ב> #כולהו כראבא לא אמרי#. ידיעה לדורות #הוא דכתיבה. כרבי זיר?א? ?ה?הוא# לימות המשיח #הוא דכת'. ואידך#. אם כן #נימא קרא# ''חופה''. #מאי "סוכה". כרבא משום קשיא דאביי#.
#כמא?ן? אזלא הא דאמ' ר' יאשייה אמ' רב#. מחלוקת שאין דפנות מגיעות לסכך א?ב?ל דפנות מגיעות לסכך אפלו למעלה ?מעש?רים אמה כשרה. #כמאן. כרבא דאמ' <...#> ידיעה. #וכיון# דד?פ?נות מגיעות לסכך #משלט שלטא עיניה#.
#כמאן אלא הא דאמ' רב הונא אמ' רב#. מחלוקת שאין בה אלא ארבע אמות על ארבע אמות אבל יתר מארבע אמות על ארבע אמות אפלו מעשרים אמה כשרה. #כמאן. בר'?()? זירא דאמ'#. משום צל סוכה. #ו?כ?יון דרויחא מינפל נפיל טולא בגוה#.
#כמאן אלא ה?א ד?אמ' רב חנן בר רבה אמ' רב#. מחלוקת שאין מחזקת אלא כדי ראשו ורובו ושלחנו אבל י?ת?ר מכדי ראשו ורובו ושלחנו אפילו למעלה מעשרים אמה כשרה. #כמאן. ולא כחד#.
#[בשלמא] דר' יאשיה [פליגי] אדרב הונא ואדרב חנן בר רבא מידלא קא יהיב שיעורא במשכא. אלא לרב חונא ולרב חנן בר רבא נימא# בהכשר סוכה #פליגי. דמר סבר#. הכשר סוכה בכדי ראשו ורובו ושלחנו. #ומר סבר#. ארבע אמות על ארבע אמות. #לא. דכל עלמא# בכדי ראשו ורובו ושלחנו.
#והכא בהא קא מיפלגי. דרב חנן בר רבה סבר#. בכדי ראשו ורובו ושלחנו #פליגי#. י?ת?ר מכדי ראשו ורובו ושלחנו !(דברי הכל כשרה)!. +<#ומר סבר#. מכדי ראשו ורובו ושולחנו עד ארבע אמות> #נמי פליגי#. יתר מארבע אמות על ארבע אמות דברי הכל כשרה.
#מותיבי#. סוכה שגבוהה מעשרים אמה פסולה ור' יהודה מכשיר עד ארבעים וחמשים אמה. #אמ' ר' יהודה#. מעשה בהלני המלכה וסוכתה בלוד שהיתה גבוהה מעשרים אמה והיו חכמים נכנסין ויוצאין שם ולא אמרו לה דבר. אמרו לו. משם ראייה. אשה היא ואשה פטורה מן הסוכה. אמ' להן. והלא שבעה בנים היו לה. ועוד. כל מעשיה לא עשת אלא על פי חכמ'.
#מאי# ועוד. וכי ת?א?מרו. בניה קטנים היו. אי אפשר #דלא הוה בהו# קטן שאין צריך לאמו. וכי תאמרו. קטן שאינו צריך לאמו #מדרבנן הוא דמחייב והיא דרבנן לא ציתא#. כל מעשיה לא עשת אלא על פי חכמ'.
#בשלמא לר' יאשיה דאמ'#. בשאין דפנות מגיעות לסכך מחלקת. דרכה שלמלכה לישב בסוכה שאין דפנות מגיעות לסכך. <דף ג, עמ' א> #משום# אוירא. #אלא לרב חונא ורב חנן בר רבא דאמרי#. בסוכה קטנה #פליגי#. וכי דרכה שלמלכה לישב בסוכה קטנה.
#אמ' ראבון בר רב אדה#. לא נצרכה אלא לסוכה העשויה קיטונות קיטונות. +<וכי דרכה של מלכה לישב בסוכה העשויה קיטונות קיטונות03>. #אמ' רב אשי#. לא נצרכה אלא לקיטונות שבה. #רבנן סברי. איהי# בקיטונות #הות יתבא משום צניעותא# ובניה בסוכה גדולה #הוו יתבי. ומשום הכי# לא אמרו לה דבר.
#אמ' ר' שמואל בר רב יצחק אמ' רב הונא#. הלכה צריכה שתהא מחזקת ראשו ורובו ושלחנו.
פרק א, משנה א | המסירה: Munich, Bayerische Staatsbibliothek, 140
#אמ' ליה ר' אבא. כמאן כבית שמאי. אלא כמאן. איכא דאמרי אמ' ליה ר' אבא. דאמ' לך מני. בית שמאי היא ולא תיזוז מינה#.
פרק א, משנה א | המסירה: Oxford, Bodleian Library, e.51 (2677), 1-84
#מתקיף לן רב נחמן בר יצחק. ממאי# דבסוכה קטנה #פליגי. דלמא# בסוכה גדולה #פליגי. דבית שמאי ?סברי?. גזרינן# שמא ימשך אחר שלחנו. #דתנן# ''מי שהיה ראשו ורובו בסוכה ושלחנו בתוך הבית. בית שמאי פוסלין ובית הלל מכשירין'' #<משנה. סוכה ב,ז>#. #ודיקא נמי דקתני#. מי שהיה. #שמ' מינה#.

תולדות האקדמיה ללשון עברית

  • כללי
  • מסירות
  • מסירות נוספות
  • מהדורות
  • מהדורות נוספות
  • מחקרים
  • שנה:
    תשמ"א
    תשמ"א
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    מחבר: חיים הזז
    סוגה: ספרות
    סוגה משנית: ספרות
    שם חיבור ראשי: ספרות
    שם חיבור ומחבר המופיעים במקור: ספרות
    תאריך המופיע במקור: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מקום: ספרות
    מספר מילים בחיבור: 800
    * מסורת  ספרות
    * נכתב  ספרות
    ספרות
    הערות: ספרות
סגירה

השימוש במאגרים

זכויות היוצרים לאתר ולתכניו על כל מרכיביהם שמורות לאקדמיה ללשון העברית

השימוש במאגרי האקדמיה מותר לצורכי עיון, לימוד ומחקר. אין לעשות שימוש מסחרי במאגרי האקדמיה אלא ברשות בכתב.

חובה לציין בכל פרסום שנעשה בו שימוש במאגרי האקדמיה, שהחומר מובא מתוך מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית.

אפשר לרכוש טקסטים שלמים מן המאגר לצרכי מחקר, עיון או לימוד. את הבקשה יש להפנות לנציגנו בכתובת maagarim@hebrew-academy.org.il.

Use of the Ma'agarim Database

All rights to the site, including software and database content, are reserved to the Academy of the Hebrew Language.

The Academy database is primarily intended for study and for research. No commercial use may be made of the database without prior written permission.

In citing material from the Academy databases, publications must credit the Historical Dictionary Project of the Academy of the Hebrew Language.

Entire texts may be purchased from the database for research or other non-commercial purposes. Requests should be addressed to our customer service representative at: maagarim@hebrew-academy.org.il.

דבר [פיעל], בינוני

סטטיסטיקה לפי סוגה

להצגת סטטיסטיקה לפי תקופה
היקרויות במאגר
שכיחות המילה ביחס לכלל המילים בתקופה

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

סינון:
מחברים
שנים

סוג חיפוש
מילותח יפוש:

הערות